Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Wat te doen na een inbraak op kantoor?

| door

Een inbraak op kantoor is voor veel ondernemers een nachtmerrie. Bij een inbraak kunnen er waardevolle voorwerpen uit je kantoor worden meegenomen. Denk bijvoorbeeld aan laptops, mediaspelers, een beamer, enzovoorts.

Daarbij is het geen prettig idee, als de inbrekers bij je administratie zijn geweest. Er zijn gelukkig steeds meer mogelijkheden om een inbraak in je kantoor te voorkomen. In het bijzonder wanneer je een kantoor in een verzamelgebouw hebt!

Vaak zit er in zo’n verzamelgebouw een centraal alarmsysteem, die geactiveerd wordt als inbrekers het pand betreden. Daarbij kun je de kantoorruimte van je eigen bedrijf van beveiligingscomponenten voorzien, om de kans op een inbraak verder te verkleinen.

Wat kan je doen?

In dit artikel vertellen we je, in samenwerking met een slotenmaker uit Tilburg, wat je na een inbraak op kantoor kunt doen.

Doordat er in veel kantoorpanden camera’s hangen, is de pakkans na een inbraak relatief hoog. Houd er echter rekening mee dat de camerabeelden pas mogen worden ingezien, als de beheerders van het pand hier toestemming toe hebben van de politie.

Doe aangifte bij de politie na een inbraak

Dit is een van de redenen dat het belangrijk is om na een inbraak aangifte te doen bij de politie.

Ook heb je deze aangifte nodig om de kosten voor het herstel van inbraakschade vergoed te kunnen krijgen via een verzekeraar. Evenals de kosten voor het vervangen van de gestolen inboedel. Wanneer je het vermoeden hebt dat inbrekers nog in de buurt van het bedrijfspand aanwezig zijn, kun je 112 bellen.

In andere gevallen kun je de politie zonder spoed benaderen.

Meld de inbraak bij je verzekeraar

Wanneer je aangifte bij de politie gedaan hebt, kun je de inbraak bij je verzekeraar melden.

Vaak zal de verzekeraar langskomen om de schadeformulieren in te vullen. Maak voor de komst van je verzekeraar een lijst met de weggenomen voorwerpen uit je kantoorruimte. Het is belangrijk om hierbij zoveel mogelijk bonnetje van de aanschaf van deze producten te verzamelen.

Laat de inbraakschade herstellen

Tot slot is het zaak om de inbraakschade aan je kantoorpand te laten herstellen.

Vaak zal de deur van je kantoorpand met fors geweld zijn opengebroken. Een slotenmaker kan je helpen bij het vervangen van de sloten op je deur.

Mocht je de inbraak ’s avonds laat opmerken, dan kun je een spoedslotenmaker inschakelen voor hulp.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.