Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Website tip voor makelaars: zeg geen welkom

| door

website tip makelaar welkom

Bezoekers van je website verwelkomen klinkt misschien beschaafd, maar is eigenlijk niet nodig.

Wat zegt het zinnetje “Welkom op de website van Makelaardij X?” eigenlijk?

Twee dingen: je bent nu op de website van Makelaardij X en je bent van harte welkom.

Maar wist de bezoeker dat beide niet allang?

Websites waarbij de bezoeker niet welkom is zijn er nauwelijks, en omdat je logo bovenaan in beeld staat is het ook direct herkenbaar dat deze persoon is aangekomen bij Makelaardij X.

[the_ad id=’28752′]

Schrijf een informatieve kop

De ruimte die een welkomstbericht in beslag neemt kan je veel beter vervangen door een informatieve kop.

Een informatieve kop die je bezoeker duidelijk maakt wat hij kan verwachten en hoe jij zijn probleem gaat oplossen.

Hoe je dit doet?

  • Stel een vraag waarmee de bezoeker zich direct kan herkennen. Bijvoorbeeld door zijn grootste probleem te benoemen.
  • Maak duidelijk wat je op de website kan vinden. Dit kan al in een korte zin zoals: internet marketing tips voor makelaars.
  • Wat maakt je makelaardij anders? Benoem je unieke kenmerken. Kort en bondig.

Google begrijpt je website beter als je geen welkom zegt

Google hecht veel waarde aan content. Een kop is het eerste dat Google te zien krijgt en dus uit moet opmaken waar de website over gaat.

Door je bezoekers welkom te heten in de kop is het voor Google onmogelijk om te bepalen waar je website over gaat.

En daarmee nemen je kansen om te scoren op dat ene zoekwoord af.

Het schrijven van een informatieve kop is daarmee de eerste en makkelijkste stap om beter vindbaar te worden in Google.

Zeg geen welkom, maar laat het zo voelen

Conclusie: zeg geen welkom, maar laat het zo voelen.

Door gebruikers de best mogelijke ervaring op je website te geven en een oplossing voor hun problemen te bieden.

Enkele tips om gebruikers een betere ervaring te bieden op je makelaarswebsite:

  • Zorg voor verschillende communicatiemiddelen. Niet alleen telefonische en via email bereikbaar, maar denk ook na over een chatfunctie en de inzet van Whatsapp.
  • De mogelijkheid om objecten te vergelijken Hoe kan een bezoeker snel die ene locatie vinden die het best aan sluit op zijn wensen en budget?
  • Vermeld de (totale) huurprijs. Ben transparant. Net zoals beschreven in het artikel over een goede objectbeschrijving.

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

One response to “Website tip voor makelaars: zeg geen welkom”

  1. Sander says:

    De belangrijkste reden waarom ik afhaak op een site zijn flagrante taalfouten. Als in “De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmelD.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.