Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Zakelijke lasten verlagen doe je zo

| door

Voor veel bedrijven lopen de maandlasten ongemerkt hoog op. De redenen hiervan zijn vaak heel uiteenlopend.

adult-beard-blur-927022

De verlichting, het in stand-by houden van computers en het pand zelf zijn veelal redenen dat de zakelijke lasten aanzienlijk hoog kunnen zijn.

Door de maandlasten te drukken kunnen veel bedrijven op een vrij eenvoudige manier hun return on investment (hierna: ROI) verbeteren. Wil jij je zakelijke lasten verlagen? Pas dan onderstaande tips toe!

Een bijkomend voordeel van deze tips is dat je vaak ook nog milieubewust bezig bent. Dat is een win-winsituatie!

#1: Zet (standby) apparatuur uit

De eerste tip is gelijk ook de eenvoudigste om uit te voeren. Zet apparatuur, die standby staat zonder enige reden, gewoon uit.

Uit onderzoek, uitgevoerd door het Amerikaanse bedrijf 1E, is namelijk gebleken dat†ruim 60% van alle computers bij bedrijven aan het eind van de middag niet uit gaat. In ruim 20% van de gevallen gaat de computer zelfs†nooit uit. Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 10.000 bedrijven in Amerika.

Uit het onderzoeksrapport kwam ook een opvallende conclusie: het ‘s nachts uitzetten van computers bespaart eventeel CO≤-uitstoot als het volledig stopzetten van het autoverkeer in de staat Maryland.

Daarbij is er nog niet eens rekening gehouden met de warmte die PC’s uitstoten waardoor de airconditioning weer harder moet draaien. Kortom: je kunt heel veel (energie) besparen door het ‘s nachts uitzetten van apparatuur.

#2: Wordt duurzaam

Aangezien we in Nederland†onszelf steeds bewuster†zijn van het milieu, liggen daar kansen om de zakelijke lasten te verlagen.

Vanuit de overheid worden er steeds meer subsidies uitgegeven om milieubewuster te gaan ondernemen. Voor een ondernemer is dit dus een uitstekende mogelijkheid om duurzamer te gaan ondernemen en gelijktijdig de†zakelijke lasten te verlagen.

Afgelopen maand is er een manifest opgezet om vanaf 2012 alleen nog maar (hybride) warmtepompen te installeren. De traditionele cv-ketel zal daardoor verdwijnen. Op dit moment heeft ruim 95% van de Nederlandse huishoudens (waaronder ook bedrijfspanden vallen) nog een cv-ketel.

Door over te gaan om een duurzame warmtebron kan Nederland af stappen van het gebruik van aardgas.†De terugverdientijd van een warmtepomp bedraagt 7 jaar. Voor een bedrijf dat flink veel energie gebruikt, zal de terugverdientijd korter zijn. Vanuit de overheid worden er verschillende subsidies aangeboden om de aanschaf nog aantrekkelijker te maken. De BTW die bovenop de aanschaf komt is natuurlijk ook aftrekbaar.

Een andere manier om duurzaam te gaan ondernemen is door gebruik te gaan maken van zonne-energie. De laatste jaren heeft het MKB massaal offertes aangevraagd voor het plaatsen van zonnepanelen. De nieuwste zonnepanelen zorgen er voor dat je jaarlijks zo’n 220kWh aan stroom kunt genereren.

Als je als bedrijf duurzaam gaat ondernemen, dan brengt dat ook een groot aantal fiscale voordelen met zich mee. Zo heb je recht op het zogenaamde milieu-investeringsaftrek. Daarnaast zijn er nog de energie-investeringsaftrek, de willekeurige afschrijving milieu investeringen en de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek. Al deze fiscale voordelen zorgen ervoor dat investeringen in het verduurzamen van het bedrijf ÈÈn van de meeste rendabele investering is die men kan doen. Het bedrijf is de aankomende 15 · 20 jaar verzeker van een sterk verlaagde energierekening.

#3: Online vergelijken

Door online allerlei zaken te vergelijken valt er voor veel bedrijven flink wat te besparen op de kosten.

Hierbij kan het gaan om het vergelijken van een energiemaatschappij, het vergelijken van kantoorinrichting tot het vergelijken van autoleasing. Dit komt simpelweg omdat online bedrijven veel minder vaste lasten hebben (denk aan een kantoorpand) waardoor zij hetzelfde product voor een veel lagere prijs kunnen aanbieden dan fysieke winkels.

Op shopadvies.nl kan je meerdere zaken vergelijken zodat je flink kunt besparen op je zakelijke lasten. Mocht je bijvoorbeeld een bedrijfsuitje willen maken dan kan je via kortingen tot wel 80% besparen.

#4: Budgetteren

Door ÈÈns per maand, of ÈÈns per kwartaal te kijken naar de inkomsten om deze vervolgens af te zetten tegen de uitgaven krijg je al vrij snel een goed beeld omtrent de gebieden waar bespaart kan worden. Houdt deze gebieden in het achterhoofd of stel er een plan voor op om deze aan te pakken.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights