Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Zo scoor je als makelaar op social media

| door

Wil je als makelaar graag met de tijd meegaan en social media inzetten om de bekendheid van jouw bedrijf te vergroten? Een erg goed idee want wanneer je het op de juiste manier inzet dan kan dat een hoop opleveren voor je bedrijf.

Natuurlijk heb je dan een groot gevolg nodig op bijvoorbeeld Instagram, Twitter of Facebook. We leggen je graag uit hoe je ervoor zorgt dat steeds meer mensen je volgen en hoe je het beste je volgers kunt bereiken.

[the_ad id=’28752′]

Hierdoor kun je als makelaar ook volop de kansen van social media benutten en deze inzetten om de bekendheid van jouw bedrijf te vergroten.

Hoe vergroot je je populariteit?

Social media kan je als makelaar een hoop voordelen bieden, mits je een manier vindt om deze op de juiste manier in te zetten.

Ten eerste is het belangrijk dat je bepaalt welk kanaal het beste bij jou en jouw bedrijf past.

Wil je je volgers slechts korte tekstuele updates sturen met hier en daar misschien een foto bij plaatsen dan is Twitter echt iets voor jou.

Ben je juist erg visueel ingesteld en wil je mooie beelden delen? Dan is Instagram een ideale uitvalsbasis.

Facebook daarentegen combineert het beste van beide en bied je daarnaast ook nog de mogelijkheid om door te verwijzen naar websites.

Vergroot je naamsbekendheid met social media

Wanneer je een keuze hebt gemaakt is het tijd om een gevolg op te bouwen. Dat doe je door regelmatig een update te posten op je kanaal en mensen te gaan volgen uit je potentiele klantenkring en uit jouw werkveld.

Start met het volgen van andere makelaars en specialisten uit jouw vakgebied en hun berichten te liken of erop te reageren. Hierdoor vergroot je je naamsbekendheid en bestaat de kans dat geïnteresseerden doorklikken naar jouw profiel.

Ook zijn er vaak speciale groepen, hashtags en geotags gemaakt voor bepaal vakgebieden, locaties en onderwerpen waar je gebruik van kunt maken. Hierdoor vergroot je jouw bekendheid onder mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt.

Op deze manier groeit het aantal volgers dat je hebt gestaag en kom je gemakkelijk in contact met potentiële klanten.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.