Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

4 tips om jouw kantoorruimte netjes te houden

| door

Een opgeruimd en netjes kantoor is ontzettend belangrijk. Niet alleen omdat jouw kantoorruimte een eerste indruk achterlaat bij bezoekers; maar ook omdat een overzichtelijke, nette ruimte voor een hogere productiviteit zorgt.

Wat kun je er zelf aan doen om ervoor te zorgen dat jouw kantoorruimte netjes blijft? We geven je een aantal praktische tips.

1. Schakel een schoonmaakbedrijf in

Schakel een lokaal schoonmaakbedrijf in zoals dit schoonmaakbedrijf in Utrecht. Niet alleen zorgen zij ervoor dat je kantoor met grote regelmatig helemaal schoon wordt gemaakt, maar ze zorgen er ook voor dat alles netjes, hygiƫnisch en opgeruimd blijft.

Zo kunnen de professionele schoonmakers bijvoorbeeld ook de koelkast netjes houden, het wc-papier aanvullen en de vaatwasser leegruimen. Ook handig: je kunt dit schoonmaakbedrijf ook inschakelen voor de klussen die voor een frisse ruimte zorgen. Denk bijvoorbeeld aan tapijtreiniging of het wassen van de ramen.

2. Start een clean desk policy

De grootste rommel ontstaat vaak op bureaus: en deze vind je nogal wat op een kantoor. Wanneer al deze bureaus vol spullen en rommel liggen ziet het er al snel onoverzichtelijk uit in je kantoor.

Voer daarom een clean desk policy in: een afspraak om alle bureaus zo leeg en overzichtelijk mogelijk te houden. Deze clean desk policy zorgt voor een opgeruimd gevoel en maakt het de schoonmakers een stuk makkelijker om alles netjes schoon te houden.

Zorg er natuurlijk wel voor dat je medewerkers de mogelijkheid hebben om spullen op andere locaties op te bergen. Papieren kunnen in een lade bijvoorbeeld, en belangrijke dossiers in een dossierkast.

3. Eten in de kantine

Probeer eten op bureaus zoveel mogelijk te vermijden. Kruimels en etensresten zorgen niet alleen voor rommel maar ook voor een minder hygiƫnische werkomgeving.

Zorg dat je medewerkers een locatie hebben waar gegeten kan worden: een koffiehoek of kantine bijvoorbeeld. Zo houd je de bureaus netjes, en kunnen je medewerkers even lekker ontspannen van hun lunch genieten.

4. Laat iedereen de handen uit de mouwen steken

Probeer iedereen te motiveren om iets op te ruimen wanneer ze het tegenkomen: om te beginnen door dit zelf ook te doen. Zie je dat de vaatwasser vol zit?

Zet deze dan gewoon even aan. Ligt er rotzooi op de grond? Raap het dan zelf op en gooi ze in de prullenbak. Met een beetje geluk doet jouw goede voorbeeld anderen al snel volgen!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights