Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

5 tips om je kantoor opgeruimd te houden

| door

Een mooie, overzichtelijke kantoorruimte is erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat er geconcentreerd gewerkt kan worden en geeft een professionele uitstraling naar bezoekers en potentiële klanten.

Maar hoe zorg je er nu voor dat je kantoor opgeruimd en netjes blijft? We geven je een aantal handige tips.

kantoor netjes

1. Zorg voor opbergmogelijkheden

Niets zo belangrijk als voldoende mogelijkheden om items op te bergen. Van grote ladekasten tot mappen en binders waar losse papieren in samengevoegd kunnen worden.

Hoe meer opbergmogelijkheden je hebt, hoe minder rommel je op je kantoor tegen zult komen. Je kunt zelfs presentatiemappen bedrukken om je papieren niet alleen op te bergen, maar ook een representatieve uitstraling naar bezoekers en potentiële klanten te laten geven. 

2. Start een Clean Desk Policy

Een Clean Desk Policy is een beleid waar iedere medewerker verantwoordelijk is voor een schoon en opgeruimd bureau.

Dit is een handige manier om het direct opbergen of weggooien van papieren zoveel mogelijk te motiveren.

Zorg er natuurlijk voor dat je medewerkers de mogelijkheid hebben om dit te doen, door bijvoorbeeld extra ladekasten of een prullenbak op kantoor aan te schaffen.

3. Voldoende afvalbakken

Heb hebben van voldoende afvalbakken is dan ook een van de eerste stappen die je kunt nemen naar een opgeruimd kantoor.

Hoe minder ver jouw medewerkers te hoeven lopen voor een afvalbak, hoe groter de kans dat prulletjes direct weggegooid worden. Zet indien mogelijk zelfs een prullenbak naast ieder bureau.

Zorg daarnaast natuurlijk ook voor recycle mogelijkheden en zet deze afvalbakken door het hele kantoor.

4. Zorg voor een ontspanningsruimte

Wanneer er hard gewerkt wordt moet er natuurlijk ook op tijd een pauze ingelast worden.

Voorkom dat deze pauzes (met broodkruimels als resultaat) aan het bureau gehouden worden door een fijne, aangename ontspanningsruimte in te richten.

Zo voorkom je vieze borden, kruimels, afval en etensgeuren in je kantoorruimte.

5. Schakel professionele hulp in

Hoewel het goed is om de netheid van je kantoor zelf bij te houden, is het ook belangrijk dat de schoonheid van je kantoor volgens de wet en regelgeving is.

Dat maakt een schoonmaakbedrijf onmisbaar op kantoor. Wanneer je zorgt dat iedereen overdag zijn extra ‘werk’ doet (lege kopjes naar de vaatwasser, doekje over het bureau) kan de schoonmaakploeg ‘s avonds direct aan de slag.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights