Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Heb je geen idee wat je als makelaar met Instagram moet?
Hieronder vind je 12 instagram content ideeën en tips voor Makelaars.
[the_ad id=’28752′]
Voordat ik mijn instagram tips deel, wil ik je behoeden voor een veelgemaakte fout op social media:
“Deel je aanbod als makelaar niet 1-op-1 door op social media”.
Social media is geen brochure of direct marketing kanaal.
En niemand vind dat interessant om te volgen.
Wat kan je wel met Instagram doen?
Enkele content ideeën:
[su_spacer size=”10″]
Enkele Instagram tips:
In plaats van de buitenkant van de woning / kantoorruimte, kan je beter de inrichting laten zien.
Men wilt namelijk zien wat de mogelijkheden zijn.
Het liefst visueel.
Een goed voorbeeld is het Instagram account van Officesnapshots.
Enkele cijfers:
Focus niet alleen op je aanbod, maar ook op de omgeving.
Zijn er opvallende zaken?
Laat het zien.
Enkele voorbeelden;
[su_spacer size=”10″]
Kortom. Geef een goede indruk van wat er in de directe omgeving te vinden is.
|
Een korte video, maar het geeft wel een indruk van de omgeving / uitzicht.
Onderzoek wijst uit dat het tonen van gezichten ervoor zorgt dat bezoekers een positief gevoel krijgt bij je kanaal.
Daarnaast blijkt uit A/B testen dat het ook zorgt voor meer conversie.
Laat bezoekers dus vooral zien van wie ze de woning / kantoorruimte overnemen.
|
Een goed voorbeeld van deze makelaar in Alkmaar.
Laat niet zien welke woning verkocht is, maar wie de woning gekocht heeft.
Aanvullend op mijn vorige punt. Het is natuurlijk ook fijn als je kan zien met wie je zaken gaat doen.
Dat kan met een afbeelding, maar een video is persoonlijker.
|
Natuurlijk wil je mensen enthousiast maken voor een bezichtiging.
Door een korte video te maken in de woning / kantoorruimte maak je bezoekers nieuwsgierig.
Maak deze virtuele rondleiding persoonlijk, door een medewerker te laten vertellen wat de belangrijkste aspecten zijn.
Waardevolle content is uitermate geschikt voor social media.
Ook voor Instagram.
Maak een afbeelding met de titel of teaser van het artikel.
Laat vervolgens in de beschrijving weten dat de link naar het artikel te vinden is in de biografie van je Instagram profiel.
Tip: Plaats de afbeelding ook in mijn verhaal.
Je hoeft dan enkel de afbeelding omhoog te scrollen om het artikel op je blog te bekijken.
Voordelen Instagram mijn verhaal:
Stel een vraag aan je volgers op Instagram. Deze vraag plaats je als afbeelding.
Hierdoor ontstaat interactie.
En kom je meteen te weten met welke problemen je kan helpen.
Daarmee zal jij als expert gezien worden, en bouw je aan een actieve community.
Pro tip: verzin een leuke hashtag. Bij een actieve community kan je dan nog meer mensen bereiken.
Men is actief op social media vanwege entertainment.
De berichten met het meeste bereik hebben meestal enige vorm van entertainment.
Plaats daarom zo nu en dan iets leuks door.
Maar zorg wel dat het relevant is.
|
Een leuke afbeelding die relevant is voor het Instagram account van Kantoorruimtevinden.nl.
Om alles uit Instagram te halen is het ook belangrijk om te weten hoe je afbeeldingen / video’s moet plaatsen.
Kleine details maken hierin verschil.
Dit zijn mijn 5 belangrijkste Instagram tips voor makelaars.
Plaats bij elke afbeelding / video relevante hashtags
Een hashtag is een klikbaar onderwerp met een # ervoor.
Zoals #vastgoed
Het gebruik van hashtags zorgt er direct voor dat je zichtbaar bent in het overzicht binnen dat onderwerp.
Dat klinkt als een open deur, maar veel ondernemers verwachten dat het plaatsen van content voldoende is.
Echter begint het dan pas.
Je zal actief moeten deelnemen aan de community, als je meer resultaat wilt zien op je eigen content.
Dat doe je door:
[su_spacer size=”10″]
Plaats liever 1x per maand een afbeelding, dan 5x in een week en vervolgens maanden niets.
Maak daarom een Instagram planning.
Een planning waar je op vaste tijden actief deel neemt aan de community.
Doe je nog niets met livestreaming? Dan laat je als makelaar kansen liggen.
Met een livestream kan je een potentiële klant live (virtueel) een bezichtiging laten bijwonen.
Een goede aanvulling / vervanging voor de open huizendag.
Maar ook voor de normale bezichtigingen.
Ideaal voor iemand die niet fysiek aanwezig kan zijn, maar wel beslissend is in het aankoop- huur proces.
Een makelaar in Zwolle is er al mee begonnen 😉
Leave a Reply