Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

12 Instagram content ideeën en tips voor Makelaars

| door

Heb je geen idee wat je als makelaar met Instagram moet?

Hieronder vind je 12 instagram content ideeën en tips voor Makelaars.

[the_ad id=’28752′]

#1 fout op Instagram

Voordat ik mijn instagram tips deel, wil ik je behoeden voor een veelgemaakte fout op social media:

“Deel je aanbod als makelaar niet 1-op-1 door op social media”.

Social media is geen brochure of direct marketing kanaal.

En niemand vind dat interessant om te volgen.

instagram profiel

Content ideeën

Wat kan je wel met Instagram doen?

Enkele content ideeën:

[su_spacer size=”10″]

Enkele Instagram tips:

[su_spacer size=”10″]

Laat de inrichting zien

In plaats van de buitenkant van de woning / kantoorruimte, kan je beter de inrichting laten zien.

Men wilt namelijk zien wat de mogelijkheden zijn.

Het liefst visueel.

Een goed voorbeeld is het Instagram account van Officesnapshots.

office-snapshots-instagram

Enkele cijfers:

  • Ruim 22k volgers
  • 500 – 1000 likes per afbeelding
  • 10 – 50 reacties per afbeelding

[su_spacer size=”10″]

Laat de omgeving zien

Focus niet alleen op je aanbod, maar ook op de omgeving.

Zijn er opvallende zaken?

Laat het zien.

Enkele voorbeelden;

  • De lokale sportschool
  • Fijne restaurants
  • Mooie natuur afbeeldingen
  • School / kinderopvang

[su_spacer size=”10″]

Kortom. Geef een goede indruk van wat er in de directe omgeving te vinden is.

Een korte video, maar het geeft wel een indruk van de omgeving / uitzicht.

Toon gezichten

Onderzoek wijst uit dat het tonen van gezichten ervoor zorgt dat bezoekers een positief gevoel krijgt bij je kanaal.

Daarnaast blijkt uit A/B testen dat het ook zorgt voor meer conversie.

Laat bezoekers dus vooral zien van wie ze de woning / kantoorruimte overnemen.

Een goed voorbeeld van deze makelaar in Alkmaar.

Laat niet zien welke woning verkocht is, maar wie de woning gekocht heeft.

Laat jezelf zien!

Aanvullend op mijn vorige punt. Het is natuurlijk ook fijn als je kan zien met wie je zaken gaat doen.

Dat kan met een afbeelding, maar een video is persoonlijker.

We mogen weer drie nieuwe collega's verwelkomen!

Een bericht gedeeld door Wagenhof Bedrijfsmakelaars (@wagenhof_bedrijfsmakelaars) op

Geef een virtuele rondleiding

Natuurlijk wil je mensen enthousiast maken voor een bezichtiging.

Door een korte video te maken in de woning / kantoorruimte maak je bezoekers nieuwsgierig.

Maak deze virtuele rondleiding persoonlijk, door een medewerker te laten vertellen wat de belangrijkste aspecten zijn.

Deel blog artikelen

Waardevolle content is uitermate geschikt voor social media.

Ook voor Instagram.

Maak een afbeelding met de titel of teaser van het artikel.

Laat vervolgens in de beschrijving weten dat de link naar het artikel te vinden is in de biografie van je Instagram profiel.

Tip: Plaats de afbeelding ook in mijn verhaal.

Je hoeft dan enkel de afbeelding omhoog te scrollen om het artikel op je blog te bekijken.

instagram-verhaal

Voordelen Instagram mijn verhaal:

  • Bovenaan Instagram feed. Direct zichtbaar dus.
  • Afbeelding koppelen aan URL. Meer bezoekers voor je website / blog.
  • Automatisch een like wanneer iemand je vermelding aan klikt.
  • Mogelijkheid om te adverteren in mijn verhaal.
  • Dubbele vermelding op Instagram (profiel + mijn verhaal)

[su_spacer size=”10″]

Stel vragen

Stel een vraag aan je volgers op Instagram. Deze vraag plaats je als afbeelding.

Hierdoor ontstaat interactie.

En kom je meteen te weten met welke problemen je kan helpen.

Daarmee zal jij als expert gezien worden, en bouw je aan een actieve community.

Pro tip: verzin een leuke hashtag. Bij een actieve community kan je dan nog meer mensen bereiken.

Humor

Men is actief op social media vanwege entertainment.

De berichten met het meeste bereik hebben meestal enige vorm van entertainment.

Plaats daarom zo nu en dan iets leuks door.

Maar zorg wel dat het relevant is.

Een leuke afbeelding die relevant is voor het Instagram account van Kantoorruimtevinden.nl.

Instagram tips

Om alles uit Instagram te halen is het ook belangrijk om te weten hoe je afbeeldingen / video’s moet plaatsen.

Kleine details maken hierin verschil.

Dit zijn mijn 5 belangrijkste Instagram tips voor makelaars.

Gebruik hashtags

Plaats bij elke afbeelding / video relevante hashtags

Een hashtag is een klikbaar onderwerp met een # ervoor.

Zoals #vastgoed

Het gebruik van hashtags zorgt er direct voor dat je zichtbaar bent in het overzicht binnen dat onderwerp.

Ben actief

Dat klinkt als een open deur, maar veel ondernemers verwachten dat het plaatsen van content voldoende is.

Echter begint het dan pas.

Je zal actief moeten deelnemen aan de community, als je meer resultaat wilt zien op je eigen content.

Dat doe je door:

  • Foto’s van andere te liken
  • Reacties achterlaten bij andere
  • Een persoonlijk bericht te sturen
  • Deel te nemen aan een Instagram livestream

[su_spacer size=”10″]

Kortom: ben betrokken.

Regelmaat

Plaats liever 1x per maand een afbeelding, dan 5x in een week en vervolgens maanden niets.

Maak daarom een Instagram planning.

Een planning waar je op vaste tijden actief deel neemt aan de community.

Livestreaming

Doe je nog niets met livestreaming? Dan laat je als makelaar kansen liggen.

Met een livestream kan je een potentiële klant live (virtueel) een bezichtiging laten bijwonen.

Een goede aanvulling / vervanging voor de open huizendag.

Maar ook voor de normale bezichtigingen.

Ideaal voor iemand die niet fysiek aanwezig kan zijn, maar wel beslissend is in het aankoop- huur proces.

Een makelaar in Zwolle is er al mee begonnen 😉

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights