Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Wanneer je kantoorruimte verhuurd wil je meer bieden dan enkel onderdak voor huurders.
Dat stukje extra service en de beleving die huurders hebben zodra ze bij je binnen komen is erg belangrijk.
In dit artikel deel ik 5 tips voor een betere relatie met huurders.
[the_ad id=’28752′]
Als verhuurder is het belangrijk om een goed idee te hebben wat er speelt onder de huurders. Natuurlijk niet in detail, maar een algemeen beeld is prima.
Plan een speciale dag in per maand om je huurders te bezoeken, en te vragen hoe het met met ze gaat.
Wellicht ontstaan er mogelijkheden voor extra ondersteuning bij problemen die er op dat moment spelen.
Wanneer je een goed beeld hebt van de activiteiten en problemen van huurders kan je connecties leggen.
Soms gebeurd dat vanzelf, maar sommige ondernemers zijn zo druk met hun dagelijkse werkzaamheden dat deze kansen aan hun neus voorbij gaan.
Je kan hierbij gaan zoeken intern binnen het kantoorpand zelf naar relevante connecties, maar ook in je eigen netwerk.
Wanneer huurders het probleem op deze manier kunnen oplossen is dat natuurlijk extreem waardevol.
Bouwen aan een community
Je bouwt op deze manier een community binnen het kantoorpand waar relaties centraal staan.
Een groot voordeel voor jou als verhuurder. Huurders zijn namelijk tevreden, en willen niet snel weg omdat ze dan geen toegang meer hebben tot deze community.
Stimuleer huurders om tijdens de lunch uit hun kantoor te komen. Om interactie met andere huurders te stimuleren kan je een aparte “Lunch-ruimte” voor ze inrichten.
Een ruimte met een lange tafel waar iedereen aan kan zitten voldoet al.
Behalve dat dit goed is voor de sfeer onderling, kan je als huurder ook eens aanschuiven om te ontdekken wat er zoal speelt onder de huurders.
Toch kan het voorkomen dat de problemen bij huurders niet intern, maar ook niet door iemand binnen je netwerk kan worden opgelost.
Wanneer je weet dat er op specifieke vakgebieden problemen ontstaan kan je hiervoor een spreek uur organiseren.
Een expert op dat gebied komt op locatie om vragen te beantwoorden en eventueel een presentatie te geven. Dit kan betaald of in ruil voor exposure.
Impuls voor nieuwe huurders
Als je de top experts aan je concept weet te binden die regelmatig op bezoek komen is dat natuurlijk een enorme impuls tot nieuwe huurders.
Zij willen deze waardevolle informatie niet missen, en ook een deel gaan uitmaken van de community.
Hoe meer je geeft, des te meer ontvang je terug. Daar geloof ik echt in!
Zet daarom je huurders regelmatig in het zonnetje op social media, maar geef ze ook een prominente plek op je website.
Dit kan namelijk weer een nieuwe impuls zijn voor nieuwe huurders omdat zij nieuwe netwerk mogelijkheden zien bij de bestaande groep huurders.
Succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply