Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Bedrijf beginnen, wat nu?

| door

Het allereerste wat elk bedrijf moet doen is het beginnen van het opzetten van alles. Zo hebben je plannen die je hebt opgesteld en moet uitwerken, maar zelfde geldt ook voor het vinden van een ideaal kantoorruimte.

Zo wil je dat het makkelijk te vinden is, maar daarnaast ook dat het niet naast nog zo’n zelfde bedrijf als de jouwe staat. Je wilt uniek en goed overkomen en daarvoor moet je een passende locatie vinden.

Inhoud

Als je een kantoorruimte hebt gevonden dan kun je beginnen met het vullen daarvan. Zo heb je allerlei dingen nodig zoals tafels, stoelen, lampen, maar je kan ook overwegen om een barkoelkast in te kopen.

Hiermee kun je jezelf, jouw medewerkers en klanten een plezier doen. Zo komt het op een vrijdagmiddag na een lange week erg van pas. Lekker met zijn alle een drankje doen, dat is pas chill! Ook kun je het kantoor inrichten naar eigen wensen, maar wel een beetje aanpassen op jouw bedrijf.

Je zou niet jouw bedrijf kunnen vullen met hartjes en allerlei kleurtjes terwijl je zelf een zakelijk bedrijf moet voorstellen. Bedankt daarom vooraf wat je wilt overbrengen.

Werknemers

Er wordt gezegd dat jouw werknemers de ruggengraat zijn van jouw bedrijf en dat zonder hen alles minder geleidelijk gaat. En zo is dat. Daarom kun je voordat je al zelfs bent begonnen met het inrichten en opbouwen van het bedrijf kijken naar potentiele medewerkers.

Zou zijn er een hoop mensen die willen beginnen met werken of die een andere baan zoeken en jij kan hen die kans bieden in een nieuw en fris bedrijf. Als je eenmaal je kantoor hebt en er ondertussen een tafel en op zijn minst twee stoelen staan dan kun je beginnen met het afleggen van sollicitaties. Wel is het belangrijk dat je aangeeft wanneer alles gaat beginnen te lopen.

Papierwerk

Zoals je nu al vast weet is het een heel gedoe om een bedrijf op te zetten. Van materiele dingen tot papierwerk waar je allemaal rekening mee moet houden.

Zorg ervoor dat je al je papierwerk goed en strak geregeld hebt voordat je aan alles begint, want als je dat niet hebt gedaan kun je in de problemen komen. Zo moet je je bedrijf inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Doe je dit niet dan bega je een economisch delict.

Reclame

Als laatste wat je geregeld wilt hebben is ervoor zorgen dat jouw bedrijf een succes wordt. Dit kan je doormiddel van reclames doen. De juiste reclames zorgen ervoor dat mensen buiten jouw eigen netwerk over jou te weten komen en dus ook jouw bedrijf.

Het is daarom van belang dat je ten alle tijden representatief en professioneel bent, zodat men geen verkeerd beeld over jouw bedrijf krijgt. Er zijn verschillende reclames waar je gebruik van kan maken. Zo kun je flyers uitdelen, social media gebruiken en/of jouw netwerk uitbreiden.

Social media wordt wel vaker gebruikt, omdat tegenwoordig iedereen op social media zit en doordat je online een groter bereik hebt dan offline.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights