Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Bedrijfsverhuizing: hier moet je rekening mee houden

| door

Hoewel een gewone verhuizing al om flink wat organisatie en werk vraagt, is een bedrijfsverhuizing natuurlijk nog intenser.

Niet alleen moeten er veel grote items verhuisd worden, ook moeten alle medewerkers een nieuwe plek vinden, moeten zaken ‘normaal’ door blijven lopen en mag er zo min mogelijk tijd verloren gaan.

In dit artikel kijken we dus ook wat dieper naar de bedrijfsverhuizing en vooral naar alles waar je rekening mee zult moeten houden.

1. Het bedrijf moet blijven functioneren

Misschien wel een van de belangrijkste punten tijdens een bedrijfsverhuizing is het feit dat het bedrijf moet blijven functioneren.

Er komt flink wat kijken bij een bedrijfsverhuizing maar dit mag niet betekenen dat zaken vastlopen.

Zowel klanten als medewerkers moeten zoveel mogelijk in de normale werkzame routine kunnen blijven terwijl de verhuizing gaande is.

2. Verhuizen in etappes

Om ervoor te zorgen dat zowel klanten als medewerkers zich goed blijven voelen bij het functioneren van het bedrijf kan het verstandig zijn om in etappes te verhuizen.

Zo kun je verschillende afdelingen op verschillende data laten verhuizen zodat het werk altijd gewoon door kan blijven gaan.

3. Veel voorbereidingen

Om alles soepel door te laten lopen zijn er flink wat voorbereidingen nodig.

Denk bijvoorbeeld aan een duidelijke plattegrond van de nieuwe locatie zodat de verhuisde afdelingen direct geplaatst kunnen worden, maar ook het inpakken van materialen en het meten en wegen van meubelstukken.

Schakel hier eventueel de hulp van een verhuisservice in om de bedrijfsverhuizing een stuk makkelijker te maken.

4. Wijs een coördinator aan

Wijs een hoofdverantwoordelijke aan die ervoor zorgt dat de verhuizing soepel en per planning verloopt.

Deze persoon is niet alleen de coördinator van de verhuizing maar fungeert ook als aanspreekpunt voor andere belanghebbenden.

5. De administratieve zaken

Zorg natuurlijk dat ook de administratieve zaken zoals bijvoorbeeld het doorgeven van een adreswijziging op tijd geregeld zijn.

Leg dit soort taken eventueel bij passende afdelingen of wijs hoofdverantwoordelijken aan die dit soort taken op zich kunnen nemen.

6. Maak een stappenplan

Door ruim op tijd met een stappenplan aan de slag te gaan kun je ervoor zorgen dat de hele bedrijfsverhuizing uiteindelijk soepel verloopt.

Niet alleen zorg je er zo voor dat je voor iedere functie of taak een hoofdverantwoordelijke aan kunt wijzen maar ook dat er zeker niets vergeten wordt in het proces.

Je stappenplan begint natuurlijk bij het bestellen van de benodigde materialen en het inlichten van je klanten en eindigt pas wanneer het hele bedrijf op de nieuwe plek zit.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights