Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

De #1 fout bij het huren van kantoorruimte

| door

Dagelijks help ik ondernemers bij het huren van kantoorruimte. Ik vraag ze nadrukkelijk ook om hun ervaringen tot nu toe.

Tegen welke problemen loop je aan?

Dat levert niet alleen een interessant gesprek op, maar ook blogvoer.

[the_ad id=’28752′]

kantoorruimte-huren-fout

#1 fout bij het huren van kantoorruimte

De nummer 1 fout bij het huren van kantoorruimte is dat ondernemers kiezen voor een lang huurcontract.

Alhoewel steeds meer verhuurders flexibele werkplekken aanbieden, is dat niet voor elke locatie.

En zelfs bij deze flexibele werkplekken moet je opletten.

Kies voor altijd flexibel

Zoals ik beschreef in “Wat is een flexibele werkplek” misbruiken sommige verhuurders de term flexibele werkplek.

Een echt flexibele werkplek bied je de vrijheid om zelf de huurperiode te bepalen (of in ieder geval zo kort mogelijk).

Daarnaast is het ook mogelijk om tijdens je huurperiode op elk moment te switchen naar een kleiner / groter kantoor.

Waar moet ik op letten bij het huurcontract?

Voor specifiek dit onderdeel van het huren van kantoorruimte is het belangrijk om de huurperiode en opzegtermijn af te spreken.

Ook is het verstandig om af te spreken dat je elk moment kan switchen van kantoor.

Niet alleen in het begin van je huurperiode.

Waarom is dat switchen belangrijk?

Het switchen naar kleiner of groter kantoor tijdens je huurperiode is belangrijk bij twee situaties:

  • Groeisituatie. Je hebt meer ruimte nodig als je meer personeel aan moet nemen.
  • Krimpsituatie. Je hebt minder ruimte nodig wanneer je noodgedwongen personeel moet ontslaan.

[su_spacer size=”10″]

Stel deze vragen bij de makelaar

Wanneer je snel een bevestiging wilt of een makelaar de mogelijkheid tot flexibel huren aanbied, kan je de volgende vragen stellen:

  • Kan ik flexibel huren bij u? Zo ja, wat houd dit precies in? Laat de makelaar zijn verhaal doen, en bekijk of je de punten van dit artikel kan herkennen.
  • Is het mogelijk om tijdens mijn huurperiode te switchen naar een kleiner kantoor wanneer dit nodig is? En naar een grotere werkplek?
  • Hoeveel extra ruimte kan ik bij huren? Ideaal zou zijn wanneer je dit zelf mag bepalen.
  • Kan ik ook van ruimte veranderen binnen het kantoorpand? Een andere opstelling, uitzicht of verdieping?
  • Heeft u meerdere locaties? In dat geval zou je kunnen vragen of je ook tijdelijk een kantoor op een andere locatie binnen Nederland (of internationaal) kan betrekken.
  • Wat is de huurtermijn wanneer ik switch naar een groter of kleiner kantoor? Kan ik per maand een groter kantoor huren? En daarna weer terug naar de oude opzet?

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.