Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

De voordelen van een kantoorruimte versus thuiswerken

| door

Thuiswerken lijkt ideaal. Zelf je tijd indelen, niet meer in de file staan en werken op de bank.

Maar er zijn ook zeker nadelen. In dit artikel hebben we het over de voordelen van werken in een kantoor in vergelijking met thuiswerken.

Betere communicatie

Een belangrijke functie van een kantoor is dat je samen een bepaald product of dienst mogelijk maakt. Je hebt hetzelfde doel en werkt daar samen aan in real time.

Om alles operationeel goed te laten verlopen, is een goede communicatie belangrijk. Wanneer je samen in één ruimte zit, kun je makkelijker overleggen. Hierdoor kunnen eventuele problemen ook snel worden opgelost.

Ook wanneer er veranderingen of vernieuwingen zijn binnen het bedrijf, wordt iedereen daarvan tegelijk op de hoogte gesteld. Zo blijven alle neuzen dezelfde kant op wijzen en krijgt iedereen op hetzelfde moment dezelfde informatie.

Meer controle

Voor werkgevers betekent thuiswerken dat er minder zicht is op wat de werknemer doet. Dat hoeft geen probleem te zijn wanneer een werknemer gedisciplineerd is en thuis net zo hard werkt als op kantoor.

Maar dat geldt helaas niet voor iedereen. Er zijn werknemers die het lastig vinden om zich thuis te concentreren. Mogelijk omdat de privésfeer afleidt. Voor een werkgever is dit ook lastig.

Je moet je personeel kunnen motiveren en corrigeren en dat is moeilijker wanneer iemand op afstand werkt.

Goede sfeer

Sfeer is belangrijk op de werkvloer. Het sociale aspect zorgt ervoor dat je het gevoel hebt dat je samen het bedrijf vertegenwoordigt.

Thuiswerkers missen dat gevoel en kunnen het gevoel hebben dat ze er niet bij horen. Andersom vinden de werknemers op kantoor het mogelijk vervelend dat een of meerdere collega’s thuis werken.

Dat kan overkomen alsof ze een streepje voor hebben bij de werkgever. Ook als je een zzp’er bent, loont het om te werken in gedeelde kantoorpanden. Op deze manier kom je in contact met ‘collega’s’ en kun je sparren om de productiviteit te verhogen.

Veilige omgeving

Computers en andere apparatuur op kantoor zijn beschermd met goede virusscanners en andere beveiligingssoftware.

Thuis is die bescherming er niet of is deze minder goed. Hierdoor loopt een bedrijf dat werkt met gevoelige informatie mogelijk een risico. Bovendien is een werkplek op kantoor erop ingericht om de werknemers te accommoderen.

De juiste apparatuur, ergonomische meubels en kantoorartikelen zijn beschikbaar. Thuis werkt iemand mogelijk op de bank of aan de keukentafel. Hierdoor kunnen op den duur lichamelijke klachten ontstaan.

Financiering kantoorruimte

Ben je van plan een kantoorruimte te huren of kopen? Of heb je wat meer financiële ruimte nodig om bedrijfsmiddelen en operationele plannen te financieren?

Er zijn verschillende opties. Een daarvan is geld lenen. Als je geld wilt lenen voor je bedrijf, moet je een zakelijke lening aangaan. Samen met de bank bekijk je de groeiplannen van het bedrijf en of er nog aanvullende opties zijn, zoals crowdfunding of subsidies.

Met het geleende geld kun je makkelijk de huur betalen van bijvoorbeeld een gedeelde kantoorruimte. Je komt zo in contact met andere werknemers, misschien wel van andere bedrijven of bijvoorbeeld zzp’ers.

Durfkapitaal

Wanneer je bij de bank geen zakelijke lening kunt afsluiten, dan is durfkapitaal een alternatief.

Investeerders stoppen geld in jouw onderneming in ruil voor aandelen of een deel van de opbrengst.

Lukt het niet om geld te lenen om een kantoorruimte te bekostigen? Zorg er dan voor dat je thuiswerkplek in orde is. Zorg voor goede stoelen en genoeg ruimte.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.