Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Doe dit nooit wanneer je concurrentie nadert…

| door

Je hebt enorm hard gewerkt aan de online vindbaarheid van je website en boekt goede resultaten in Google.

Opeens zie je de concurrentie steeds dichterbij komen. Wat nu?

Paniek in de tent?

Will Smith

Via Tumblr: skate-ed

Nee. In paniek raken heeft geen zin.

Ga vooral niet meteen alles uit de kast trekken om zo snel mogelijk die top rankings weer te beheren.

panicking cat

Via Tumblr: popstardom

Wanneer ondernemers in paniek raken zijn ze sneller geneigd om naar foute SEO technieken te grijpen.

Je loopt daarbij het risico om wel in een vervelende situatie terecht te komen. En dan heb je wellicht wel een reden om in paniek te raken.

Wat je vooral niet moet doen is:

  • Links gaan kopen om de achterstand goed te maken
  • Een goedkoop zoekmachine marketing bureau in huren die direct resultaat beloofd
  • Je website gaan over-optimaliseren. Je teksten helemaal vol gaan zetten met dat zoekwoord waar je op wilt scoren
  • Uitgebreid onderzoeken wat deze concurrenten doen

En dat laatste punt is de meest gemaakte fout door ondernemers, maar ook (ervaren) zoekmachine marketeers.

Volg je concurrent NIET!

Nog steeds zie ik internet ondernemers en zoekmachine marketeers uitgebreid onderzoeken hoe concurrenten hun SEO in richten.

Geen probleem wanneer je een indicatie van je mogelijkheden om te scoren wilt, maar wanneer je je SEO plan en activiteiten hierop gaat afstemmen plaats je jezelf in een volgpositie.

[the_ad id=’28752′]

Maar links die zij hebben kan ik ook krijgen…

Wanneer je een linkprofiel van een concurrent gaat onderzoeken zal je zeker mogelijkheden ontdekken tot nieuwe links die zij ook hebben.

Maar is dat de reden waarom ze jou voorbij zijn gegaan in de zoekresultaten?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat je bij een gemiddeld onderzoek naar het linkprofiel van een concurrent 2 type links gaat ontdekken:

  • Links die makkelijk te verkrijgen zijn. Ook voor jou! En
  • Links die onmogelijk te verkrijgen zijn. Omdat ze specifiek voor je concurrent bedoeld zijn.

Deze kleine selectie links die makkelijk te verkrijgen zijn brengt je wellicht iets dichterbij je concurrent, maar in SEO is het juist de bedoeling dat je je concurrenten voorbij streeft.

Wat moet je wel doen?

Belangrijk is om creatief om te blijven gaan met je content marketing. Wanneer je voorheen 1x per week een artikel voor je blog schreef, ga je nu dagelijks bloggen.

Op basis van kwaliteit en unieke content is het namelijk voor websites met een hoge autoriteit interessant om een vermelding van je website te plaatsen.

Een vermelding die specifiek voor jou bedoeld is, en je concurrent nooit zal krijgen.

Maar er zijn ook andere dingen die de oorzaak van dit probleem kunnen zijn zoals;

  • De pagina waarmee je moet concurreren krijgt onvoldoende (relevante) interne links
  • Er staat te weinig content op de pagina. Of de gebruikerservaring is beter bij de concurrent
  • Onlangs is er een belangrijke verwijzing op een andere website verwijderd. Je autoriteit is hierdoor gedaald
  • De laadtijd van je concurrent is beter. Dit kan een factor zijn wanneer jullie gelijkwaardig zijn in de ogen van Google

Succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

2 responses to “Doe dit nooit wanneer je concurrentie nadert…”

  1. Hey Danny,

    Leuk stukje, betrap mezelf er ook op dat ik weleens de backlinks van alle concurrenten op een hoop gooi, uitsplits en dan eigenlijk maar een zeer klein aantal linkmogelijkheden over hou. De lage kwaliteit links en de vermeldingen die niet voor ons haalbaar zijn haal ik er al uit en wat er dan nog overblijft is vaak erg summier. Kies er tegenwoordig zelf ook vaak voor deze techniek links te laten liggen en zelf gewoon linkmogelijkheden te zoeken.

    Keep up the good work!

    • Danny Verhoeven says:

      Hey Bob. Leuk je hier te treffen. Bedankt voor je reactie.

      Ben het overigens helemaal met je eens! Als je gaat bekijken hoeveel tijd je kwijt bent aan het uitzoeken van de links die wellicht wel interessant zijn kan je beter een goed stuk op je blog publiceren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights