Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Drie tips om te besparen op een kantoorruimte

| door

Ben je op zoek naar een kantoorruimte? En wil je niet te veel geld uitgeven aan de huur en inrichting van de kantoorruimte?

Zowel voor starters als voor de doorgewinterde ondernemer is het huren en inrichten van een kantoorruimte een flinke kostenpost. Het is daarom goed om is goed alle zaken op een rijtje te zetten.

Denk bijvoorbeeld aan de locatie van je kantoorruimte. Is het daadwerkelijk noodzakelijk dat het bedrijf gevestigd is op een A-locatie of is een C-locatie ook goed?

[the_ad id=’28752′]

Dit zijn vragen die in de volgende drie tips worden behandeld.

Is het nodig om op een A-locatie een kantoorruimte te huren?

Het klinkt goed als je aan klanten kunt vertellen dat je gevestigd bent in de Van Nelle Fabriek te Rotterdam. De meeste kennen de Van Nelle Fabriek en zullen dan vragen: “Is dat daadwerkelijk de Van Nelle Fabriek?

Waarbij ze vroeger onder andere sigaretten en koffie maakten?”. Als je als bedrijf in de Van Nelle Fabriek gevestigd bent dan breekt dat wel direct het ijs in het gesprek. Maar moet je daarom de hoofdprijs aan huur betalen? Zeker als startende ondernemer heb je dat geld niet zomaar voor handen.

Het huren van een kantoorruimte op B of C-locatie is vele malen goedkoper. In tegenstelling tot de Van Nelle Fabriek zal een kantoorruimte op een bedrijventerrein buiten Rotterdam veel minder tot de verbeelding spreken.

Als je echter nog niet zo veel klanten op kantoor verwacht en je gewoonweg niet zo veel geld wilt besteden aan een kantoorruimte op A-locatie, dan is dat natuurlijk een prima reden om te kiezen voor een kantoorruimte op C-locatie.

Het is daarom goed om je bedrijfsplan er bij te pakken en te bepalen of een A-locatie gewenst is.

Het inrichten van een kantoorruimte

Het inrichten van een kantoorruimte kost doorgaans veel geld. Het kopen van nieuwe bureaustoelen, bureaus, printers en andere kantoorartikelen is duur.

Maar is het daadwerkelijk nodig om alle kantoorartikelen nieuw te kopen? Simpel antwoord op die vraag is natuurlijk “nee”.

Het is namelijk ook mogelijk om de kantoorartikelen op te kopen bij een faillissementen veiling. Doordat bedrijven failliet gaan en de rekeningen niet meer kunnen betalen moet de inboedel verkocht worden.

De prijzen van een faillissementen veiling liggen vaak ver onder de standaard prijs. Wanneer je daadwerkelijk producten via een faillissementen veiling koopt, ben je wel verplicht direct te betalen en de kantoorartikelen direct mee te nemen.

Besparen op kantoorartikelen

Het nadeel van een faillissementen veiling is dat je de producten moet aantreffen waar je naar op zoek bent. Zo is meubilair meestal nog wel bruikbaar, maar moet je het treffen met kantoorartikelen.

Een handige tip is om een kortingscode te gebruiken bij een webshop zoals Bol.com. Daar worden namelijk regelmatig leuke acties opgezet voor vaste en nieuwe klanten.

Voor jou als ondernemer een kans om te besparen.

Het inrichten en huren van een kantoorruimte hoeft niet duur te zijn

Het is goed om te van te voren een lijstje te maken met welke kantoorartikelen benodigd zijn en daarnaast is het ook goed om je bedrijfsplan er bij te pakken en te bepalen of een A-locatie gewenst is.

Wanneer duidelijk is wat je wilt is het goed om een budget vast te leggen. Stel dit vooraf op zodat je weet wat je mag uitgeven.

Met deze tips hoeft het inrichten en huren van een kantoorruimte niet duur te zijn.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights