Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Eerste indruk (mini review) van Wooncoach

| door

Dit artikel is onderdeel van een serie om jou als makelaar een indruk te geven van ons product “Website en SEO review voor makelaars“.

In deze mini review geef ik enkel mijn eerste indruk van de homepage.

Wil je een volledige review? Neem contact met ons op.

[the_ad id=’28752′]

Eerste indruk van Wooncoach

De website die ik in deze mini review ga behandelen is van Wooncoach.

wooncoach website review

Het eerste wat mij opvalt aan de website van Wooncoach is het ontwerp. Een mooi ontwerp, maar te nadrukkelijk aanwezig op diverse pagina’s.

De homepage is hier een voorbeeld van.

Daar moet je bezoekers binnen een aantal seconden kunnen overtuigen.

Anders vertrekken ze direct.

Door de grote afbeelding op de achtergrond van Wooncoach is er geen plek meer om te vertellen wie Wooncoach is en waarom de bezoeker zou moeten blijven.

Verbeterpunten aan de website van Wooncoach zijn:

  • Animatie / achtergrond verwijderen
  • De tagline
  • Vaktaal vermijden
  • Keurmerken duidelijker vermelden

[su_spacer size=”10″]

Animatie / achtergrond verwijderen

De animatie / achtergrond is op de homepage te nadrukkelijk aanwezig.

3 redenen om de animatie te verwijderen:

  • Voegt niets tot nauwelijks iets toe aan het doel van de website
  • Drukt andere belangrijke content omlaag
  • Vertraagd de website

[su_spacer size=”10″]

Wanneer ik namelijk naar beneden scroll kom ik content tegen waarbij je wel een goede eerste indruk krijgt over wat Wooncoach heeft te bieden.

wooncoach-belangrijke-content

De tagline

Met de tagline vat je in een zin samen wat je bedrijf te bieden heeft.

De bezoeker moet bij het lezen van de tagline het gevoel hebben dat hij aan het juiste adres is voor zijn probleem.

Wooncoach gebruikt als tagline: “Thuis in wonen”.

Maar wat zegt deze tagline?

Eerlijk gezegd weet ik het niet.

Deze tagline is dus te vaag.

Vaktaal vermijden

Bedrijven in het algemeen, maar ook makelaars zijn gewend om te communiceren in vaktaal (jargon).

Maar je loopt hierbij het risico dat bezoekers op je website niet begrijpen wat je voor ze kan betekenen.

Dat gebeurd ook op de website van Wooncoach.

wooncoach-tekst

Verwarrend in deze tekst kan zijn:

  • Woningmarktintermediair“. Wat betekend dat?
  • Onafhankelijke taxaties“. Wat houd dat in?
  • Relocation“. Wat betekend dat?

[su_spacer size=”10″]

Keurmerken duidelijker vermelden

Door de juiste keurmerken te vermelden zal je gezien worden als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.

Belangrijk dus.

Op de homepage van Wooncoach staan deze keurmerken echter helemaal onderaan de website.

wooncoach-keurmerken

De ruimte tussen “Waarvoor kunt u bij ons terecht?” en de footer is hiervoor een geschikte plek.

Hier is voldoende plek om de logo’s meer prominent in beeld te brengen.

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.