Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Dit artikel is onderdeel van een serie om jou als makelaar een indruk te geven van ons product “Website en SEO review voor makelaars“.
In deze mini review geef ik enkel mijn eerste indruk van de homepage.
Wil je een volledige review? Neem contact met ons op.
[the_ad id=’28752′]
De website die ik in deze mini review ga behandelen is van Wooncoach.
Het eerste wat mij opvalt aan de website van Wooncoach is het ontwerp. Een mooi ontwerp, maar te nadrukkelijk aanwezig op diverse pagina’s.
De homepage is hier een voorbeeld van.
Daar moet je bezoekers binnen een aantal seconden kunnen overtuigen.
Anders vertrekken ze direct.
Door de grote afbeelding op de achtergrond van Wooncoach is er geen plek meer om te vertellen wie Wooncoach is en waarom de bezoeker zou moeten blijven.
Verbeterpunten aan de website van Wooncoach zijn:
[su_spacer size=”10″]
De animatie / achtergrond is op de homepage te nadrukkelijk aanwezig.
3 redenen om de animatie te verwijderen:
[su_spacer size=”10″]
Wanneer ik namelijk naar beneden scroll kom ik content tegen waarbij je wel een goede eerste indruk krijgt over wat Wooncoach heeft te bieden.
Met de tagline vat je in een zin samen wat je bedrijf te bieden heeft.
De bezoeker moet bij het lezen van de tagline het gevoel hebben dat hij aan het juiste adres is voor zijn probleem.
Wooncoach gebruikt als tagline: “Thuis in wonen”.
Maar wat zegt deze tagline?
Eerlijk gezegd weet ik het niet.
Deze tagline is dus te vaag.
Bedrijven in het algemeen, maar ook makelaars zijn gewend om te communiceren in vaktaal (jargon).
Maar je loopt hierbij het risico dat bezoekers op je website niet begrijpen wat je voor ze kan betekenen.
Dat gebeurd ook op de website van Wooncoach.
Verwarrend in deze tekst kan zijn:
[su_spacer size=”10″]
Door de juiste keurmerken te vermelden zal je gezien worden als een betrouwbare partij om zaken mee te doen.
Belangrijk dus.
Op de homepage van Wooncoach staan deze keurmerken echter helemaal onderaan de website.
De ruimte tussen “Waarvoor kunt u bij ons terecht?” en de footer is hiervoor een geschikte plek.
Hier is voldoende plek om de logo’s meer prominent in beeld te brengen.
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply