Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Ben je op zoek naar een geschikte kantoorruimte in Amsterdam?

| door

Als ondernemer wil je je natuurlijk kunnen presenteren op een aansprekende locatie. Liefst in een grote stad zoals Amsterdam. Maar de prijzen voor de huur van een kantoorruimte liegen er niet om.

En dan rijst al snel de vraag: wegen de kosten tegen de baten op? Want als je eigenlijk vooral thuiswerkt omdat je dat makkelijk vindt en omdat het je reiskosten spaart, dan is een kantoorruimte huren al snel niet meer rendabel. Bovendien betaal je ook nog reiskosten zoals brandstof en parkeerkosten. Een tussenoplossing is het virtuele kantoor.

Een aansprekende locatie

Je wilt op je website en op je briefpapier liever niet je privé adres vermelden. Een postbus is ook lang niet altijd handig. Kies je voor een virtueel kantoor in Amsterdam dan profiteer je van aantrekkelijke voordelen. De locatie is aansprekend en misstaat dus zeker niet op je zakelijke correspondentie. De post die naar je zakelijke adres wordt gestuurd wordt door medewerkers van het virtuele kantoor geopend en gescand. Je ontvangt de post per e-mail. Bij je zakelijke adres in Amsterdam kun je ook een 020 telefoonnummer aanvragen. Je kunt de inkomende telefoontjes zelf beantwoorden, maar hiervoor kun je ook gebruikmaken van professionele telefoonbeantwoording. Je kunt dit adres uiteraard ook doorgeven bij de Kamer van Koophandel als officieel vestigingsadres voor je bedrijf.

Hybride werken is mogelijk

Als je kiest voor een virtueel kantoor in Amsterdam dan kun je ervoor kiezen om deels op kantoor te werken. Je kunt namelijk een flexibele werkplek huren. Hier heb je de beschikking over snelle Wi-Fi en je kunt als je dat wilt een vergaderruimte reserveren. Je kunt dan klanten of een zakelijke relatie gewoon op kantoor ontvangen in plaats van thuis aan de keukentafel. Je kunt een werkplek reserveren op het moment dat je daar behoefte aan hebt, maar je kunt ook vaste afspraken maken. Op de dagen dat de kinderen niet naar de opvang zijn kun je dan op kantoor werken zodat je niet uit je concentratie wordt gehaald. Je kunt je ‘abonnement’ op een werkplek altijd aanpassen als je behoefte verandert. Natuurlijk is het mogelijk om ook voor medewerkers van je bedrijf een werkplek te regelen als zij niet fulltime thuis willen of kunnen werken.

Bespaar op kantoorruimte

Kantoorruimte huren is een kostbare aangelegenheid. Vaak zit je vast aan een minimum aantal vierkante meters, ook als je die niet nodig hebt. Sinds de corona periode is thuiswerken helemaal ingeburgerd. Steeds meer bedrijven heroverwegen daarom de huur van kantoorruimte. Er wordt kritisch gekeken naar wat nodig is en overtollige vierkante meters worden afgestoten. Als het niet rendabel is om zelf een kantoor te huren dan kun je gebruik maken van flexibele werkplekken. Goedkoop en gemakkelijk aan te passen aan de behoefte van dat moment.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights