Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Je tijd verdoen op social media doe je zo…

| door

Je reclame boodschap pushen op social media. Voor het gevoel misschien lekker, maar iets bereiken doe je er niet mee.

Toch gebeurd het nog steeds massaal. Ook in de kantorenmarkt.

[the_ad id=’28752′]

Kijk maar…


De reactie van mensen die dit soort berichten lezen?

De zendgeneratie

Ik noem deze ondernemers ook wel de zendgeneratie.

Vaak zijn dit ouderwetse ondernemers die denken dat de wijze waarop men vroeger marketing bedreef (vooral push) ook online werkt.

Online marketing wordt er meestal ‘maar effe bij gedaan’. En omdat je geen enkele moeite doet om echt waardevol voor je lezers te zijn, zal je ook geen waarde terug ontvangen.

Bewustwording

Dit artikel publiceer ik niet om deze mensen te bashen, maar ondernemers bewust maken van deze verkeerde aanpak online.

Vandaag heb ik een aantal voorbeelden aangehaald in de kantorenmarkt, maar dit gebeurd in elke markt.

Niet eenmalig, maar structureel.

Intentie van social media is niet commercieel

De reden waarom mensen hier geen waarde aan hechten is omdat ze niet vanwege reclame boodschappen of andere commerciële uitingen actief zijn op social media.

Zij willen leuke, nieuwe en grappige nieuwe content ontdekken over onderwerpen waar zij zich voor interesseren.

Dit in tegenstelling tot marktplaats of zoekmachine marketing.

Wanneer iemand een zoekopdracht als “Kantoorruimte huren Amsterdam” in Google begint, dan is dat een commerciële intentie.

Maar mijn omzet dan?

Natuurlijk moet je als ondernemer aan je omzet denken. Social media kan hier aan bij dragen, maar meestal indirect:

  • Meer bezoekers naar je blog. Op basis van de kwaliteit van je artikelen kunnen ze tot een aankoop over gaan.
  • Meer inschrijvingen op je nieuwsbrief. Via deze nieuwsbrief kan je vervolgens bezoekers converteren tot een aankoop.
  • Betere notering in Google. Doordat er meer mensen je artikelen lezen, is de kans aanwezig dat iemand naar gaat linken (sterk afhankelijk van de kwaliteit).
  • Branding. Niet uit te drukken in cijfers, maar een positief en sterk merk kan bijdragen aan je omzet.

En als laatste wil ik benadrukken dat het niet erg is om af en toe een commerciële uiting te plaatsen op social media.

Zorg vooral voor een goede verhouding tussen waardevolle content en commerciële uitingen. Hier is geen regel voor, maar zorg er voor dat de waardevolle content de overhand heeft.

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.