Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Kennis is GEEN macht

| door

books 927394 640

Vaak kan je uit een gezegde een wijze les leren. Mits je deze op de juiste manier tot je neemt. “Kennis is macht” is er daar een van.

In dit artikel wil ik namelijk de volgende discussie centraal zetten: is kennis macht?

[the_ad id=’28752′]

Alleen wanneer je actie onderneemt

Kennis kan enorm waardevol zijn naar mijn mening, maar alleen wanneer je het in de praktijk kan brengen.

Ondernemers zijn vaak praktijkmensen. Wanneer zij waardevolle kennis tot zich nemen waar ze enthousiast over raken zal dit ook in de praktijk gebracht worden.

Alleen op deze wijze klopt het gezegde: “Kennis is macht”. En niet wanneer je kennis tot je neemt, en er vervolgens niets mee doet.

Niet alle kennis is machtig

In het vakgebied waar in ik actief ben (online marketing) wordt er ontzettend veel kennis gedeeld, maar zal je ook moeten segmenteren waar de meest waardevolle kennis aanwezig is.

Behalve waar (blogs / forums) is het ook van belang dat je de juiste mensen volgt. Social media is daarbij een goed vertrekpunt.

Iedereen die zijn kennis op een specifiek vakgebied deelt zal dit namelijk ook door plaatsen op zijn social media kanalen.

Een tip om deze mensen te vinden op social media is Followerwonk. Via deze tool kan je op basis van zoekwoorden de juiste mensen op social media vinden.

Kennis is macht, maar delen is kracht

Jezelf wel eens afgevraagd waarom ondernemers hun belangrijkste kennis openbaar op internet delen?

Kennis is toch je meest kostbare bezit? En nog erger… je gaat je concurrentie toch niet wijzer maken dan ze nu al zijn?

Iedereen wilt zaken doen met DE expert

De nummer 1 reden waarom men hun kennis deelt is om zich te positioneren als expert en autoriteit op een specifiek gebied.

Het risico van het “wijzer maken van je concurrent” weegt daarbij niet op tegen de resultaten die je zal boeken met het positioneren als expert.

Daarnaast plaats je je concurrent hierbij ook in een volgpositie, waarbij hij genoodzaakt is om je te volgen en je om die reden altijd een aantal stappen voor blijft lopen.

Voordelen kennis delen

Welke resultaten mag je verwachten wanneer je je beste kennis gaat delen online?

  • Je onderscheid je van al je concurrenten. In de meeste markten houden ondernemers nog steeds al hun kennis voor zichzelf
  • Men gaat naar je verwijzen. In het dagelijks leven, maar ook online via social media en link verwijzingen.
  • Je krijgt meer opdrachten. Jij laat immers zien op basis van kennis dat jij de expert bent om zaken mee te doen.
  • Meer verzoeken tot samenwerkingen.
  • Je website is beter vindbaar in Google. Doordat je regelmatig nieuwe content op je website plaatst en men naar je gaat verwijzen zal je beter scoren in Google.

En je gaat veel meer kritiek ontvangen dan je gewend bent. Hoe groter je bereik gaat worden des te meer kritiek zal je ontvangen.

Vaak heeft dat niets te maken met de kwaliteit van de kennis die je deelt, maar sommige mensen vinden het leuk om ergens tegen aan te schoppen.

Hoe ik om ga met kennis…

Omdat ik meer iemand van de praktijk ben probeer ik zo effectief mogelijk met kennis om te gaan, en er zoveel mogelijk uit te halen.

Mijn tips om zoveel mogelijk uit content / kennis te halen:

  • Schrijf een eigen samenvatting / belangrijkste punten op papier. Op deze manier neem je de kennis het beste in je op.
  • Deel de kennis met je doelgroep. Heb je iets nieuws geleerd? Deel het op je website of nieuwsbrief wanneer het relevant is.

Vooral dit laatste punt is erg waardevol wanneer je regelmatig gaat bloggen. Vaak vergeten internet ondernemers dat de nieuwe dingen die je zelf leert ook interessant kunnen zijn voor je doelgroep.

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights