Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Aan de titel zou je wellicht denken dat het om een traditionele sales funnel gaat. Dat is niet het geval. In deze online marketing serie voor makelaars geef ik namelijk tips, trucs en technieken om meer omzet uit je website te halen.
We spreken hier dan ook niet over een sales funnel om bijvoorbeeld. prospects aan de telefoon door een proces te leiden tot klant, maar een sales funnel voor je website.
[the_ad id=’28752′]
Een online sales funnel is niets meer dan een proces dat een bezoeker doorloopt tot klant. Voor veel makelaars zal dit einddoel een aanvraag van een bezichtiging zijn dus daarom gaat de traditionele betekenis bij makelaars niet op.
Tegenwoordig gaan online marketeers er ook een stuk verder in. Zij zien elk doel op de website als eindbestemming voor een sales funnel. Ook voor nieuwsbrief inschrijvingen of het downloaden van een online brochure moet men een proces doorlopen om tot deze eindbestemming te komen.
Enkele doelen die Kantoorruimtevinden.nl in kaart brengt zijn:
Ook wij gebruiken de online sales funnel niet alleen voor het monitoren van potentiële klanten. De andere doelen zijn voor onze website net zo belangrijk als directe omzet.
Een online sales funnel is niet alleen belangrijk om voor je makelaardij inzichtelijk te krijgen welk stappen een bezoeker moet doorlopen om meer rendement uit je website te halen, maar ook voor het verhogen van het aantal bezichtigingen via je website.
Essentieel bij een online sales funnel is namelijk dat je ook kan zien bij welke stap je bezoekers afhaken. Met deze gegevens weet je dan precies waar je de conversie moet verhogen.
Voorbeeld:
Een ideaal beeld van een doel dat natuurlijk niet bij elke bezoeker zal worden behaald. Maar waar haakt de bezoeker in dit proces af? De aanbodpagina of de pagina waar men een bezichtiging in moet plannen?
Als website eigenaar zou je tussen deze 2 stappen moeten gokken, maar een online sales funnel laat precies zien waar een bezoeker afhaakt.
Behalve dat je precies kan zien waar een bezoeker je website verlaat, kan je ook zien wat een aanpassing aan de website doet.
Wanneer je een aanpassing maakt en je in de online sales funnel kan zien dat er daardoor minder bezoekers afhaken dan ben je succesvol bezig met conversie optimaliseren. Net zoals wanneer je ziet dat er door deze aanpassing meer bezoekers afhaken. Alleen weet je dan dat je de aanpassing niet door moet voeren.
Daarom nogmaals een nadrukkelijk advies: Voer nooit aanpassingen door op je website omdat jij als makelaar denkt dat het meer bezichtigingen zal opleveren, maar doe dit altijd op basis van gegevens uit je website.
Wij hebben onze online sales funnel ingesteld in Google Analytics. Hoe je dit kan instellen wordt uitgelegd in onderstaande video:
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Intressant we hebben net een nieuwe site en die werkt idd beter
Heerlijk artikel. Propageer al jaren de sales funnel in de woningmarkt bij professionele verhuurders. En met succes! Sluit me graag aan
@Ronald Een mooie manier om resultaten visueel te maken. Dat is wat je graag wilt zien als verhuurder.
@Jan Goed om te horen dat jullie nieuwe website beter werkt! Daar doe ik het uiteindelijk voor 🙂
Prachtig geschreven artikel, de video is ook erg interessant.