Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Millennials willen gezonder bedrijfsrestaurant

| door

Is het broodje kroket tijdens de lunch straks verleden tijd? Als het aan de millennial ligt wel. Deze generatie wil vooral gezond lunchen.

Het liefst ook nog vegetarisch en biologisch verantwoord. Is uw bedrijfsrestaurant al klaar voor deze groeiende groep werknemers op de werkvloer?

De millennial in beeld

Millennials, ook wel generatie Y genoemd, zijn geboren tussen 1980 en 2000. Deze young

professionals nemen een steeds grote plek in op de werkvloer en kijken kritischer naar werkgevers. De millennial geeft minder om status en geld en meer om zingeving dan hun voorgangers en opvolgers, generaties X en Z. Authenticiteit is hierbij het kernwoord.

Zelfs de lunchkaart is een reden om voor een bepaalde werkgever te kiezen. Er is onder deze generatie een verschuiving gaande van anoniem bulkvoedsel naar eten en drinken met identiteit. Vooral streek- en biologische producten zijn populair.

Over een paar jaar, zal 1/3 van alle werknemers een millennial zijn. Een groep die u als werkgever zeker dus niet links kunt laten liggen.

Biologisch, gezond, vegetarisch en streekproducten

Voor de generatie Y is voeding méér dan eten. Het is een sociale gelegenheid waarmee een bepaalde identiteit wordt uitgedragen. Gezond en ‘instagrammable’ zijn hierbij de toverwoorden.

Eten moet niet alleen gezond en lekker zijn, het moet er bovendien goed uit zien. Aantrekkelijk genoeg om te delen op Instagram en Facebook. Het bedrijfsrestaurant wordt voor de millennial pas interessant als het aanbod gezond en uniek genoeg is. Bovendien wordt een gezellige en moderne inrichting verwacht. Anders loopt deze groep liever door naar de dichtstbijzijnde hippe lunchroom.

Steeds meer bedrijfsrestaurants spelen in op gezonder aanbod door o.a. quinoa, falafal, bulgur en harissa aan te bieden. De saladebar wint terrein en ook zien we steeds meer vegan opties op het menu staan. Als werkgever kunt u niet achterblijven. Inmiddels werken diverse cateraars met vernieuwde concepten om in te spelen op de wensen van de millennial. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om de keukenbrigade een gezonder menu op te laten stellen. Eén ding is zeker: wie millennials naar het bedrijfsrestaurant wil lokken, zal alles uit de kast moeten halen.

Geschreven door Gastrodeals.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.