Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Mooier is niet altijd beter…

| door

model-429733_640

De fout in dit artikel zal door elke makelaar worden gemaakt, en kan je veel geld en omzet kosten.

Het heeft een impact op de resultaten van je website, maar het blijft een gok of het je betere of slechtere resultaten zal boeken.

Het is de grootste fout die je kan maken binnen online marketing, en deze fout ontstaat op het moment dat je de de look-and-feel van je website een beetje beu bent.

Je kijkt naar je concurrent die net een nieuwe website heeft en denkt:
Ja ik moet ook een nieuw design. Mijn website moet mooier!

[the_ad id=’28752′]

Mooier is niet altijd beter

Mooier binnen online marketing betekent niet altijd beter.

Design moet de bezoeker een stimulans geven om zijn doel te bereiken. Het is dus een onderdeel van conversie.

Dat is niet hoe veel designers het zien. Zij zijn niet voor niets designer, en willen een zo mooi mogelijk product afleveren.

Maar een super mooie website die niet meer bezichtigingen oplevert als de oude website heb je helemaal niets aan.

Tenzij je het alleen doet om je ego te strelen. Dan ga je gang!

Tip #1: Maak design een onderdeel van je conversie proces.

Enkele tips:

  • Zorg ervoor dat design de laadtijd van je website niet op een negatieve manier beïnvloed.
  • Is de belangrijkste content nog direct zichtbaar?
  • Valt de call to action nog steeds op? Dit is de knop waar men op moet drukken om contact met jou op te nemen of in te schrijven voor de nieuwsbrief.
  • Past het design nog wel bij je makelaardij? Of lijkt het nu meer op een sociaal netwerk omdat dit de look van nu is…
  • Zeg geen welkom meer op je nieuwe website. Bezoekers zijn al op je website en voelen zich pas welkom als ze snel hun zaken op je website kunnen regelen.

Uiteindelijk krijg je de nieuwe website voor het eerst te zien. Je bent enthousiast en kan niet wachten om de nieuwe website online te zetten.

En op dat moment maak je de grootste fout binnen online marketing.

Niemand kan je namelijk de garantie geven of deze nieuwe website je betere resultaten gaat opleveren.

Wat je moet doen voordat je nieuwe website live gaat…

Om te bepalen of je nieuwe website beter is ga je een split test opzetten.

Bij een split test laat je de 2 versies van je website aan je bezoeker zien. Dit gaat helemaal automatisch met software.

Vervolgens zal deze software jou laten zien welke website beter voor je conversie is.

En wat als mijn nieuwe website niet beter is?

Dan gaat je nieuwe website niet online en ben je het geïnvesteerde geld kwijt.

Zonde, maar als je deze nieuwe website wel direct online had gezet had dit een negatieve invloed op je omzet gehad.

Dan had het je nog veel meer geld gekost.

Snap je nu waarom ik dit bestempel als de grootste fout binnen online marketing?

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.