Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Nieuwe klanten bereiken? Werk aan je website!

| door

Wil je nieuwe klanten bereiken en meer resultaat behalen op de lange termijn? Door aan je website te werken, haal je nieuwe klanten binnen.

Wanneer je een business runt dan wil je zo goed mogelijk je klanten bereiken. Je website is daarbij je online visitekaartje. De kracht van een geoptimaliseerde website wordt nog wel eens onderschat door ondernemers die hun diensten en producten (vooral) offline verkopen. Zonde, want een sterke website zorgt zeker op de lange termijn voor nieuwe klanten en kansen.

Wil je je website vindbaar maken in Google, zorgen voor een goede uitstraling en meer klanten krijgen? In dit artikel zetten we tips voor je op een rijtje.

Maak je uitstraling in lijn met je huisstijl

Allereerst zorg je ervoor dat de uitstraling van je website in lijn ligt met je huisstijl. Laat de kleuren van je logo terugkomen op je website voor herkenbaarheid.

Voeg ook foto’s en eventueel video’s toe van je werk. Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden.

Voeg een menu toe met daarin circa vijf à zes koppen waarop bezoekers kunnen doorklikken. Denk hierbij aan:

  • Homepage
  • Producten/diensten
  • Portfolio
  • Over ons
  • Blog
  • Contact

[su_spacer size=”10″]

Richt je op je doelgroep

De categorieën in het menu vul je zo duidelijk mogelijk in qua content. Spreek hierbij in de tone-of-voice waarmee je normaal ook je klanten aanspreekt. Ben consistent in het gebruik van ‘je’ of ‘u’ en gebruik geen vakjargon indien dit niet van toepassing is op je doelgroep.

Vraag je af wat jouw doelgroep wil weten wanneer ze je website bezoeken en zorg dat die open vragen aan bod komen op je website. Voeg daarnaast call-to-actions toe. Maak je bezoekers bewust van hun ‘probleem’, creëer vraag en overtuig hen dat jij hun vraag kunt oplossen.

Vergroot je vindbaarheid

Je kunt nog zo’n spetterende website hebben, maar wanneer niemand die bezoekt dan schiet die het doel voorbij. En dat is natuurlijk niet wenselijk. Daarom moet je ook werken aan de vindbaarheid in de zoekmachine.

Om je vindbaarheid in zoekmachines als Google te verbeteren (Search Engine Optimization/SEO), werk je aan drie aspecten van je website, namelijk:

  • Content
  • Autoriteit
  • Techniek

[su_spacer size=”10″]

Hieronder gaan we per onderdeel in op wat je eraan kunt/moet doen.

Content website

De content van je website is simpelweg de gehele inhoud, zowel tekstueel als afbeeldingen en video’s. Zoals net benoemd zijn ze alle drie belangrijk voor het aandacht trekken bij je bezoekers, maar daarnaast zijn ze ook interessant voor het aandacht trekken bij zoekmachines.

In je teksten kun je namelijk zoekwoorden verwerken. Op deze keywords kun je gaan ranken in de zoekmachine. Om erachter te komen op welke keywords men zoekt, kun je de Google Keyword Planner gebruiken.

Bepaal je keywords en verwerk deze in je teksten. Start bij voorkeur met een blog, zodat je het aantal keywords steeds uit kan breiden en zo bij steeds meer zoekopdrachten kans hebt om gevonden te worden. Tevens zien zoekmachines het regelmatig toevoegen van nieuwe content als een plus, net als het tonen van afbeeldingen en video.

Autoriteit website

Na het optimaliseren en bijhouden van je content kom je in steeds meer zoekopdrachten naar boven. Je bent echter niet de enige en opvallen tussen je concurrenten is lastig. Het liefst wil je op pagina één komen, want de meeste mensen klikken in een zoekmachine niet verder dan de eerste pagina.

Om hoger te ranken op zoekwoorden moet je de autoriteit van je website verhogen. Hiervoor zijn er verschillende technieken, zoals linkbuilding. Hierbij plaatsen anderen een linkje naar jouw website, waardoor je een soort van +1 waardering krijgt van iemand anders. Hoe meer kwalitatieve websites dit doen, hoe positiever de zoekmachine jouw website waardeert.

Heb je hulp nodig bij het verhogen van de autoriteit van je website, het optimaliseren van je huidige content of het toevoegen van een blog? Schakel dan een online marketingbureau in.

Techniek website

Ook de techniek van je website is een belangrijke pijler die een zoekmachine meeneemt in de beoordeling van de ranking. Hoe beter de gebruikerservaring, hoe positiever de ranking. Hierbij kun je denken aan een snelle laadtijd, een veilige omgeving en een duidelijke indeling van je inhoud en pagina’s.

Verder is het heel belangrijk om een responsive design te hebben, wat wil zeggen dat je website schaalt naar verschillende formaten schermen en dat je website ook optimaal werkt op mobiele apparaten.

Gebruik je een CMS als WordPress? Ik vertelde je al eerder over de voordelen hiervan. Hierbij kun je namelijk gemakkelijk wijzigingen doorvoeren met behulp van plugins. Twijfel je of je het goed doet of weet je eigenlijk helemaal niet wat je aan het doen bent? Het is dan slim om een professional om hulp te vragen, want wijzigingen kunnen soms ook een onbedoeld negatief effect hebben.

Voordeel op de lange termijn

Wanneer je je website verbetert dan zal je nooit van de ene op de andere dag resultaat hebben, zoekmachines hebben namelijk tijd nodig om je opnieuw te indexeren.

Heb geduld en onthoud dat het werken aan je website een investering is die loont op de lange termijn. Succes!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.