Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Pas op naar wie je verwijst!

| door

pas op met aanbevelingen

Dagelijks doen veel ondernemers zaken met elkaar op basis van aanbevelingen. Wanneer jij iemand iets aanbeveelt moet je daar 100% achter staan.

Je wilt immers betrouwbaar blijven. Wanneer een goede vriend door je aanbeveling een slechte ervaring zal krijgen, dan zal je je daar waarschijnlijk behoorlijk schuldig over voelen.

[the_ad id=’28752′]

Op internet is het ook oppassen geblazen!

Ook op je website is het belangrijk om betrouwbaar te blijven. Wanneer je iemand op je website wilt aanbevelen dan gebeurd dat vaak in de vorm van een link verwijzing.

Omdat ik veel vastgoed websites zie met een dergelijk “Link overzicht” of “Wij bevelen deze bedrijven aan overzicht” heb ik een belangrijke tip voor je.

Behalve dat je op je website rekening moet houden met de geloofwaardigheid bij je bezoekers is daar een extra speler bij gekomen: Google.

Google kijkt naar je betrouwbaarheid als bron

Wanneer je bezig bent met je website te optimaliseren en het hoger scoren in de gratis resultaten van Google (SEO) dan is het van belang om je verwijzingen naar andere websites te controleren.

Google kan namelijk makkelijk meten naar wie je verwijst, en deze website waar je naar verwijst heeft ook een SEO waarde. Goed of slecht…

Als je vervolgens gaat verwijzen naar websites met een slechte SEO waarde kan Google jou als bron in twijfel gaan brengen.

Google penalty

In het ergste geval kan je daardoor een Google penalty ontvangen. Maar dan moet je het wel heel bont maken!

Zoals het verwijzen naar websites die Google proberen te manipuleren met Black-hat SEO technieken.

Bij een Google penalty kan je website omlaag worden gezet of zelfs verdwijnen uit de zoekresultaten.

Hoe controleer ik de betrouwbaarheid van iemand?

Om een indicatie te krijgen van iemand zijn betrouwbaarheid in de ogen van Google kijk ik naar het volgende:

  • Hoe betrouwbaar is deze partij in het echte leven?
  • Hoe zijn de reviews over dit bedrijf die online te vinden zijn?
  • Is er veel interessante content te vinden op deze site, of krijgt de website nauwelijks een update?
  • Hoeveel aanbevelingen in de vorm van links heeft deze website al?
  • Hoe divers zijn deze aanbevelingen? Ik kijk daarbij in Moz open site explorer naar “C Blocks”.

Bij een C Block wordt er niet gekeken naar verschillende domeinnamen, maar unieke ip-adressen. Domeinnamen kunnen namelijk gehost zijn op dezelfde server, en krijgen dezelfde opzet van ip-adres.

Op het eerste oog lijkt het dus te gaan om verschillende bronnen (wat een goed teken is), maar in realiteit blijkt dat dus niet zo te zijn.

Staar je niet blind op de hoeveelheid links

Bij het controleren van de betrouwbaarheid van jou website of die van een ander moet je niet alleen kijken naar de hoeveelheid links.

Zo kan website A 1.000 links vanaf een website hebben ontvangen, en website B 1.000 links vanaf 50 verschillende websites.

In dit voorbeeld zal website B op dit onderdeel een hogere betrouwbaarheid hebben op het gebied van link building.

Ga ik hier Google mee domineren?

Dan moet ik je helaas teleurstellen. Google gebruikt veel meer factoren om hun zoekresultaten te rangschikken, maar links blijft een belangrijke factor.

Het doel van dit artikel is om het vertrouwen te winnen van Google, maar nog belangrijker: om een Google penalty te voorkomen!

Een goede reden om vandaag nog te controleren hoe betrouwbaar jij bent als bron.

Veel succes.

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights