Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Wie als ondernemer besluit niet thuis te gaan werken, maar een eigen kantoor te openen, krijgt te maken met een onvermijdelijke taak: het samenstellen van de inrichting van kantoor.
Welke meubels passen er in welke ruimte, en wat is verstandig? Wie als eenmanszaak een kantoor begint, kan immers een groot bureau goed gebruiken. Maar wie daarnaast ook nog een paar werknemers gaat inhuren, kan de ruimte beter opdelen.
Welke meubels in welke ruimte passen, is altijd even puzzelen. Daarom geven wij wat tips voor startende ondernemers.
Stel ten eerste de vraag: hoe groot is de ruimte? Het is belangrijk voor om een zo efficiënt en prettig mogelijke werksfeer te creëren. Daarom is het raadzaam na te denken over de inrichting van de ruimte.
Tegenwoordig hoeft een kantoorruimte er niet meer als een saaie kantoorruimte uit te zien.
Zo kan men bijvoorbeeld gebruik maken van sta bureaus en speciale zitballen. Of men kiest voor een bureau dat niet alledaags is.
Kijk daarom naar het aantal vierkante meters van een ruimte. Wie een eenmanszaak begint, kan zich een groot bureau veroorloven. Maar niet in alle gevallen zal een dergelijk bureau op zijn plaats zijn.
Een startende ondernemer heeft vaak nog geen personeel. In dat geval zijn triviale meubels als een bureau, bureaustoel en eventueel een kantoorkast op zijn plek.
Maar wanneer het bedrijf begint te groeien, is het slim creatieve ruimtes voor medewerkers in te richten.
Bijvoorbeeld een vergaderruimte om klanten en zakenrelaties te ontvangen. Een grote tafel is dan een geschikt meubel.
Het staat erg professioneel een ruimte voor dat doel in te richten. Een ideeëncafé met barkrukken is een andere originele mogelijkheid, om medewerkers aan te sporen creatief te zijn.
Bij een eenmanszaak past een groot bureau. Maar houd ook rekening met de groei.
Als ondernemer meer werknemers aannemen, betekent de ruimte opnieuw verdelen. In dat geval is het wellicht verstandiger te kiezen voor meerdere kleine bureaus en bureaustoelen die minder ruimte innemen.
Kies wel voor een ergonomische bureaustoel, wanneer men een zittend beroep heeft.
Ten slotte kan men niet ontkomen aan het gebruik van kantoorkosten. De meeste bedrijven maken weliswaar gebruik van opslag in de cloud, maar sommige documenten moeten toch fysiek worden opgeslagen.
Een kantoorkast is dan een goede oplossing om bijvoorbeeld multomappen in kwijt te kunnen. Maar geen zorgen, er zijn meer kasten dank enkel de bekende witte of grijze langwerpige kasten die weinig aan de verbeelding overlaten.
Steeds meer meubels worden van hout gemaakt en zijn echte strelingen voor het oog.
Alvorens meubels voor kantoor te bestellen, is het raadzaam eerst een checklist te maken. Welke meubels zijn echt noodzakelijk?
In veel gevallen is het mooier een kantoor samen te stellen aan de hand van vaak terugkomende kleuren of een thema.
Bij zwarte muren kunnen houten of witte kantoorkasten erg mooi staan. In een meer professionele omgeving kan men uiteraard ook de bekende ladekast gebruiken.
Leave a Reply