Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Tips om je kantoor netjes te houden

| door

Een opgeruimd kantoor ziet er niet alleen beter uit voor bezoekers (en potentiële klanten), het zorgt ook voor een fijne sfeer en een opgeruimde, overzichtelijke werkomgeving.

Dit resulteert in meer efficiëntie op de werkvloer, en een fijne sfeer om werkzaam in te zijn. Met deze tips kun je jouw kantoor makkelijk netjes houden.

1. Zorg voor een regelmatige schoonmaak


Of je nu dagelijks zelf de handen uit de mouwen steekt, of besluit dat een schoonmaakbedrijf amsterdam inhuren net zo makkelijk is; een regelmatige schoonmaak zorgt ervoor dat je kantoor schoon en netjes blijft.

Zo laat je een professionele indruk achter op bezoekers, en zorg je ervoor dat je medewerkers in een gezonde, schone omgeving kunnen werken.

2. Realiseer opbergruimte

Realiseer voldoende opbergruimte om losse mappen, papieren en andere belangrijke zaken opgeborgen te houden. Hoe minder items er los op tafels en bureaus te vinden zijn, hoe overzichtelijker de ruimte eruit zal zien. Deze opbergruimte kan in de vorm komen van dossierkasten, maar ook planken of stellingkasten kunnen perfect dienst doen als opbergruimte.

3. Breng wat groen naar binnen

Voldoende planten op kantoor zorgen niet alleen voor een gezonde werkomgeving en gemotiveerde medewerkers; het geeft ook een nette en professionele uitstraling.

Zelfs wanneer een ruimte er enigszins rommelig uitziet, zorgen planten ervoor dat het geheel nog altijd een overzichtelijke en opgeruimde indruk achterlaat.

4. De juiste raamdecoratie

Rommelige luxaflex of oude gordijnen laten geen nette en opgeruimde indruk achter. Het kiezen van de juiste raamdecoratie kan er dus ook voor zorgen dat je kantoor er netjes en opgeruimd uitziet. Houd ook de vensterbanken in de gaten!

Dit zijn vaak plaatsen waar stapels met mappen en papieren teruggevonden kan worden; houdt dus ook de vensterbanken opgeruimd, schoon en netjes.

5. Voldoende prullenbakken

Natuurlijk is ook de aanwezigheid van voldoende prullenbakken belangrijk.

Zet eventueel een klein prullenbakje onder ieder bureau, en plaats een aantal grotere (recycle) prullenbakken op ander locaties in kantoor.

Op deze manier voorkom je dat werknemers hun prullen op het bureau bewaren, of zelfs op de grond deponeren.

6. Het juiste kantoormateriaal

Losse papieren kunnen al snel een rommelige indruk achterlaten. Door de juiste kantoor materialen en accessoires aan te schaffen kun je ervoor zorgen dat zowel de bureaus als het kantoor er netjes en opgeruimd uit blijft zien.

Losse papieren kunnen opgeborgen worden in mappen, of vastgeniet worden en vervolgens in een van de stellingkasten geplaatst worden.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.