Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Waarom een secretaresse onmisbaar is op kantoor

| door

De meeste bedrijven zijn er allang van overtuigd: een goede secretaresse is goud waard. De ondersteunende rol die een secretaresse inneemt zorgt namelijk voor ontzettend veel rust, overzicht en vrijheid binnen een onderneming.

Het is de secretaresse die ervoor zorgt dat iedere dag weer soepeltjes en geheel vrij van stress verloopt. Maar naast alle organisatorische skills die deze persoon in petto heeft, brengt een secretaresse nog meer voordelen met zich mee.

Specialisatie waar nodig

Waar de meeste secretaresses het standaardpakket aan skills in huis hebben, zijn er ook verschillende specialisaties mogelijk.

Heb jij dus bijvoorbeeld behoefte aan een secretaresse die ook specifieke taken zoals het bijhouden van je boekhouding van je over kan nemen? Dan kan ook dit gewoon!

Hoe meer taken deze persoon voor jou uit handen kan nemen, hoe meer energie en tijd jij overhoudt voor het runnen van je onderneming.

2. Het secretariaatswerk

Hoewel er allerlei specialisaties mogelijk zijn is het belangrijkste werk natuurlijk het secretariaatswerk.

Denk hierbij aan administratieve taken zoals het organiseren van werk (niet alleen voor de werkgever, maar vaak voor de hele afdeling), het bijhouden van de agenda, het typen van verslagen en het beantwoorden van de telefoon.

Jouw secretaresse is het eerste aanspreekpunt van je onderneming, en weet altijd precies wat er gaande is. Dit is niet alleen fijn voor je medewerkers, maar geeft ook je klanten een gevoel van vertrouwen.

3. Meer ruimte in je hoofd

Als ondernemer heb je het er vaak maar druk mee; het organiseren van congressen, het plannen van vergaderingen en het bijhouden van je agenda.

Niet alleen neemt een secretaresse deze administratieve taken voor je uit handen, deze persoon kan er ook nog eens voor zorgen dat alle organisatie voor je uit handen wordt genomen.

Zo kan je secretaresse ervoor zorgen dat de juiste zalen of locaties geboekt zijn, dat je hand-outs geprint zijn en de catering op tijd klaar staat. Dit geeft jouw ruimte om je te focussen op het evenement zelf!

4. Office management uit handen

Als laatste punt neemt een secretaresse ook alle taken die met het office management te maken hebben voor je uit handen; en dat betekent natuurlijk dat jij niet langer op zoek hoeft naar nieuwe cartridges voor de printer.

Zowel jij als alle medewerkers hebben direct een aanspreekpunt wanneer het om het kantoor gaat; wanneer er geen nietjes meer zijn, wanneer de schoonmaakploeg niet langs geweest is, wanneer de kantoortuin opgeknapt moet worden of wanneer er een specifiek probleem is.

Na verloop van tijd weet jouw secretaresse precies hoe alles werkt binnen jouw onderneming.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.