Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom het handig is om met gastbloggers te werken

| door

Diverse makelaars en vastgoed eigenaren gaven mij het advies om geen externe auteurs gratis toe te laten op mijn blog.

Het blog krijgt immers velen shares en bezoekers, en daarmee zou ik de concurrentie alleen maar wijzer maken.

Een denkwijze waar ik het helemaal niet mee eens ben. Waarom dat zo is zal ik je uitleggen in dit artikel.

[the_ad id=’28752′]

Waarom ook jij externe auteurs moet toelaten

Op internet werkt een principe enorm goed namelijk: “Hoe meer je geeft, des te meer ontvang je”.

Wanneer je volgens dit principe je internet marketing strategie inricht is het dus niet raar om externe auteurs toe te laten op je blog.

Redenen waarom ik werk met externe auteurs:

  • Het blog krijgt meer diversiteit door meer verschillende onderwerpen of invalshoeken.
  • Bezoekers hebben een reden om vaker terug te komen blog omdat er op regelmatige basis nieuwe content gepubliceerd wordt.
  • Je spreekt een nieuwe doelgroep aan doordat de auteur zijn (sociale) netwerk op de hoogte stelt van zijn artikel op je blog
  • Je werkt aan een community en autoriteit. Wanneer een groep experts schrijven voor je blog wekt dat vertrouwen bij de lezers.

Vertrouwen dat later in het aankoopproces de doorslag kan geven.

Win-win situatie

De externe auteur geniet ook van diverse voordelen:

  • Hij kan zich positioneren als expert voor een nieuw publiek
  • Hij zal als bronvermelding worden vermeld via een linkverwijzing. Dat zorgt voor meer bezoekers en een aanvulling op zoekmachine marketing.
  • Meer bereik op social media, omdat het artikel ook door de eigenaar zal worden door geplaatst op social media.

Het gaat om elkaar iets gunnen!

Zoals je hebt kunnen lezen moet je wel open staan om elkaar iets te gunnen.

Wanneer je ervoor kan zorgen dat het artikel vaak gedeeld zal worden op social media, en het de auteur ook daadwerkelijk meer bezoekers / klanten op zal leveren kan je een mooie samenwerking verwachten.

Deze auteur ziet dan de toegevoegde waarde in om te blijven bloggen voor je website.

Pro tip: Ga actief aan de slag met de promotie van het artikel. Plaats het artikel niet eenmalig door op social media, maar herhaal.

Schadelijk voor eigen zoekmachine marketing?

Behalve dat niet elke website eigenaar een ander exposure via zijn blog gunt is er een ander veel voorkomend excuus: ‘Het is schadelijk voor de
zoekmachine marketing van mijn website’.

Waarom? Omdat je een link verwijzing plaatst naar de website van de auteur.

Klopt dat? Nee. Sterker nog, wanneer je een link verwijzing maakt naar een betrouwbare bron (dus niet een vage / spammy website) wekt dat vertrouwen bij Google.

Ga dus vooral niet werken met een nofollow tag. Met deze tag geeft je website geen pagerank door.

Niet alleen is het niet netjes voor de auteur die zijn best gedaan heeft op een goed artikel, maar heeft het ook nauwelijks nut.

Onderdeel van je content marketing strategie

Eerder schreef ik over de succes factor van bloggen. In dat artikel heb ik een realistisch beeld gevormd dat het niet makkelijk is om succesvol te bloggen.

Het toelaten van externe auteurs maakt dit echter wel een stuk makkelijker omdat je ook een vaste groep van mensen hebt die je website en content promoten.

Werken met externe auteurs is ook erg handig wanneer je zelf weinig tijd hebt om op regelmatige basis te bloggen.

Succes!

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights