Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom je aan (en niet in) je makelaardij moet werken om te overleven

| door

Onzeker over het aantal bezichtigen in de toekomst? Of heb je nauwelijks tijd over naast je werk?

De kans is groot dat je teveel in je makelaardij werkt. In plaats van aan je makelaardij.

In dit artikel leg ik uit waarom het van enorm belang is om aan je makelaardij te werken. Niet (continue) in je makelaardij.

Korte test

Zijn (een van) de volgende punten herkenbaar?

  • Naast je werkzaamheden heb je weinig vrije tijd.
  • Je bent continue onderweg van bezichtiging naar bezichtiging.
  • De toekomst is onzeker.

[su_spacer size=”10″]

Tekenen dat je teveel in je makelaardij werkt.

Wil je van deze onzekerheid af? Dan zal je meer aan je makelaardij moeten gaan werken.

Wat is het verschil?

Wanneer je in je makelaardij werkt ben je alleen bezig met het heden. Dat wilt zeggen dat je bezig bent met wat er nu speelt.

Je doet zelf de bezichtigingen, de afhandeling, administratie en rijd van hot naar her voor andere dagelijkse afspraken.

Deze zaken leveren nu omzet op, maar bieden geen garantie voor de toekomst.

Aan je makelaardij werken

Werk je aan je makelaardij dan ben je enkel bezig met groei.

Jij bepaald de strategie waardoor je makelaardij op lange termijn bestaansrecht heeft, en focust vooral op de werkzaamheden die dit mogelijk maken.

Meestal een focus op (online) marketing en verkoop.

Randzaken die niet zorgen voor groei op lange termijn worden uitbesteed, maar je kan ook kiezen voor een combinatie van beide werkwijze.

Waarom werken aan je makelaardij?

Om groei te realiseren op lange termijn is het noodzakelijk om te werken aan de marketing en verkoop van je makelaardij.

Anders loop je het risico dat de omzet terug loopt.

Omdat er te weinig nieuwe klanten worden aangetrokken. De bezichtigingen vallen stil.

Behalve bezichtigingen kan je ook concentreren op nieuwe inkomstenbronnen.

Ik zal een aantal ideeën met je delen.

(Betaald) webinar

Behalve dat je met een webinar nieuwe klanten kan aantrekken, kan je er ook geld mee verdienen. Direct of indirect.

Direct doordat je de toegang van het webinar betaald maakt. In dat geval moet je webinar een verhaal, tips of adviezen bevatten die nergens anders te vinden zijn.

Indirect door het webinar gratis (om zoveel mogelijk mensen aan te trekken) te maken en vervolgens een upsell te doen.

Google adsense

Heeft je vastgoed website een goede stroom van bezoekers? Dan kan Google adsense relevant zijn.

Via Google adsense toon je (relevante) advertenties op je website / blog en krijg je betaald per klik.

Op deze manier kan je geld verdienen met bloggen.

Zoekmachine marketing

Een goede vindbaarheid in Google levert nu meer bezichtigingen op, maar ook op de lange termijn.

Content is hierin van groot belang.

Een extra reden om vandaag nog te beginnen met bloggen!

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights