Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom je als makelaar geen stockfoto’s moet gebruiken…

| door

Ooit waren ze hip en trendy maar nu ergert iedereen zich er kapot aan. Ik heb het over stockfoto’s die gebruikt worden om professionaliteit uit te stralen. Tegenwoordig is het resultaat het tegenovergestelde. Door stockfoto’s te gebruiken kom je amateuristisch over!

Toch kom ik nog regelmatig websites van makelaars tegen die ze gebruiken, en dat is zonde. De internet gebruiker evolueert zich steeds verder, en de meeste van “ons” hebben het tijdperk van stockfoto’s mee gemaakt. Het gevolg daarvan is dat de meeste bezoekers op je vastgoed website deze stockfoto’s ook direct herkennen. In een negatieve manier.

[the_ad id=’28752′]

Stockfoto’s zorgen voor irritatie

Irritatie is van een bezoeker is ook iets wat je absoluut niet wilt bereiken. Dat zorgt er namelijk voor dat ze je website weg klikken, en nooit meer terug komen. En als ze blijven dan denken ze dan vinden ze door de stockfoto je makelaardij amateuristisch. Oneerlijk want een foto zegt namelijk niets over je dienstverlening, maar creëert wel dit beeld.

Wat is een stockfoto?

Een stockfoto is een bestaande foto dat is vrijgegeven voor bepaald gebruik. Tegenwoordig gebruiken veel bedrijven, maar ook tijdschriften- en boekenuitgevers deze stockfoto’s.

Vaak zijn deze stockfoto’s gratis of tegen een lage prijs in te kopen. Natuurlijk is er tegenwoordig een enorme collectie aan stockfoto’s beschikbaar, maar in dit artikel doel ik specifiek op stockfoto’s waar overdreven mooie en bijna perfecte zakenmannen en vrouwen op staan afgebeeld.

Voorbeeld van een stockfoto

Niet uniek met stockfoto’s

Uitgevers van stockfoto’s proberen het zo laagdrempelig mogelijk te maken om de foto’s te gebruiken. Een ander aspect van de stockfoto is dan ook dat een specifieke afbeelding niet exclusief voor jouw website gebruikt kan worden.

Dezelfde stockfoto kan je dus ergens anders tegen komen in een onbeperkte hoeveelheid. Dit is een ander groot nadeel omdat het belangrijk is om je bezoekers een unieke ervaring te bieden.

Stockfoto’s komen over als “niet echt”

Een ander effect van stockfoto’s is dat je website niet “menselijk” meer over komt. Iedereen weet namelijk dat deze personen die staan afgebeeld op je website niet daadwerkelijk je medewerkers zijn.

Eerder schreef ik al eens over het belang van personaliseren op social media. Personaliseren is ook van toegevoegde waarde op je website, maar dan wel met echte mensen die actief zijn binnen je makelaardij. Stockfoto’s zijn dus ook op gebied van personaliseren geen toegevoegde waarde.

Om maar even op te sommen bereik je het volgende met stockfoto’s:

  • Je bent niet uniek.
  • Je komt over als “amateuristisch”. En
  • Je komt over als “niet echt”.

Niet doen dus! Dit kan je oplossen door eigen fotografie te gebruiken. Kost meer, maar dan heb je ook wat.

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.