Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Waarom je moet huren in een bedrijfsverzamelgebouw

| door

Onlangs schreef ik over waarom het belangrijk is om een flexibele kantoorruimte te huren. Een aanrader om eerst door te nemen voordat je begint aan dit artikel. Het is naar mijn mening het belangrijkste onderdeel om problemen mee te voorkomen tijdens je huurperiode.

Maar waar vind je deze vastgoed eigenaren die een flexibele kantoorruimte aanbieden zoals beschreven in dat artikel? Je hebt 2 opties:

In dit artikel ga ik de eerste optie behandelen. Ik ga dieper in op wat een bedrijfsverzamelgebouw precies is, wat de voordelen zijn en wanneer het geschikt is voor je onderneming.

[the_ad id=’28752′]

Wat is een bedrijfsverzamelgebouw?

bedrijfsverzamelgebouw hurenEen bedrijfsverzamelgebouw is een gebouw waar verschillende bedrijven zich verzamelen en vestigen. Meestal focust een bedrijfsverzamelgebouw zich ook op een bepaalde doelgroep, maar dit is niet altijd het geval.

Toch is het niet altijd het geval dat een heel kantoorgebouw is ingericht als verzamelgebouw, maar een of meerdere verdiepingen van een gebouw functioneren als bedrijfsverzamelgebouw.

De overige verdiepingen van het kantoorpand worden dan vaak bezet door grote ondernemingen, en verhuurd op de traditionele manier.

Identiteit

Omdat je met meerdere bedrijven minimaal een verdieping deelt is identiteit een belangrijk aspect om rekening mee te houden. Wil je diegene die bij jou op bezoek komt een unieke ervaring mee geven waar alleen jij invloed op hebt? Dan is een bedrijfsverzamelgebouw minder geschikt.

Geen grip op de ervaring van de bezoeker

Iemand die op bezoek gaat bij een onderneming in een bedrijfsverzamelgebouw zal namelijk een andere ervaring krijgen dan een bezoeker van een traditioneel kantoor. Je hebt als huurder ook minder grip op deze ervaring omdat je de verdieping deelt met andere mensen.

Zij gedragen en kleden zich misschien op een manier waarop je misschien helemaal niet bekend wilt staan bij je doelgroep. De bezoeker weet namelijk niet wie er wel of niet bij je onderneming werkt en maakt dit onderscheid dus niet.

Voorbeeld: advocaten kantoor

Een advocaten kantoor kan het bijvoorbeeld niet veroorloven dat er mensen in hun korte broek en slippers op de afdeling lopen vanwege hun geloofwaardigheid, terwijl het bij een creatief internet bureau weer prima kan.

Herkenbaarheid

Natuurlijk is het niet het geval dat je tussen alle bedrijven die in een bedrijfsverzamelgebouw gevestigd zijn niet te herkennen bent. In de meeste gevallen staat je bedrijfsnaam of logo op een bord bij aankomst van het kantoorpand, en in sommige gevallen is het zelfs mogelijk om je logo op het pand zelf aan te brengen.

Op deze manier kunnen bezoekers in de omgeving je herkennen.

Voordelen van een bedrijfsverzamelgebouw

Zoals Johan Cruijf al zei heeft ieder nadeel ook zijn voordeel. Een voordeel van meerdere bedrijven op een afdeling is een overvloed aan kennis onderling, en de mogelijkheid om te netwerken met deze ondernemers. Misschien levert het je wel nieuwe klanten op!

Er zijn zelfs verhuurders van deze bedrijfsverzamelgebouwen die zich enkel richten op een bepaalde doelgroep. Dit met als doel om onderling kennis te laten delen, maar vooral te laten inspireren.

Andere voordelen van een bedrijfsverzamelgebouw zijn;

  • Flexibel.  De termijn en grootte van het kantoor mag je vaak zelf bepalen.
  • Zelf inrichten of direct betrekken. Meestal heeft de verhuurder kant en klare kantoren klaar staan die volledig ingericht zijn, maar heb je ook de keuze om zelf je kantoor in te richten.
  • All-in faciliteiten. Faciliteiten zoals personeel, fax / kopieer apparaat en een telefoondienst deel je nu met andere bedrijven. Lasten die je normaal zelf moet dragen. Denk maar eens aan de kosten van het in dienst nemen van een receptioniste, en kijk dan eens naar je huurprijs.

Conclusie

Kijk goed naar je onderneming en kies of deze qua identiteit past bij een bedrijfsverzamelgebouw, of ga selectief zoeken naar aanbieders die een bepaalde doelgroep bereiken. Ga eens op bezoek, en proef de sfeer.

Als je deze vraag met ja kan beantwoorden dan is er bijna geen reden om niet een werkplek te huren in een bedrijfsverzamelgebouw.

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights