Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
In Nederland zijn we snel geneigd om te zeggen: ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Wat de meeste hiermee bedoelen is dat je vooral jezelf moet blijven.
Als ondernemer kan ik je vertellen dat je met deze gedachte niet veel kan en het ook niet ver zal schoppen.
[the_ad id=’28752′]
Wanneer je tegen een ondernemer zegt ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’ zeg je eigenlijk ‘Volg de rest maar, want dat is de standaard’.
Voor je onderneming is zoiets dodelijk. Je hebt namelijk geen onderscheidend vermogen wanneer je je concurrenten gaat volgen in alles wat zij doen.
Waarom zou de klant dan nog voor jou moeten kiezen?
Behalve dat je moet streven naar de beste onderneming vind ik ook dat je moet streven naar de beste versie van jezelf.
Pas dan kan je de topprestaties leveren die je onderneming naar een hoger niveau zal tillen.
En dat gebeurd niet wanneer je gewoon “jezelf blijft” en altijd binnen je comfortzone blijft ondernemen.
Gekkies veranderen de wereld zeggen ze. En vaak is dat ook zo.
Hoeveel mensen hebben er tegen Steve Jobs gezegd: ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’?
Niemand die het weet, maar er zullen er vast een aantal geweest zijn die dit hebben gezegd. En wat als hij naar hun had geluisterd?
Het sleutelwoord binnen dit verhaal is dat alles wat je gaat doen wel bij je moet passen.
Met de titel bedoel ik dus niet:
Wat ik wel bedoel:
Conclusie: Laat je niet afremmen door iemand die een (negatieve) mening heeft, maar streef naar de beste versie van jezelf.
En ben vooral niet bang om dingen anders te doen als de rest.
Succes!
Danny Verhoeven
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply