Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom online vindbaarheid ook niet alles is…

| door

Teveel makelaars en vastgoed eigenaren concentreren zich online enkel op meer bezoekers en een betere online vindbaarheid.

Met enige regelmaat ontvang ik vragen als:

  • Hoe maak ik mijn website beter vindbaar in Google?
  • Wat moet ik doen voor meer social media shares?
  • Ik wil graag meer leden op mijn nieuwsbrief. Hoe doe ik dit?

In deze email geef ik 2 adviezen waar je eerst over na zou moeten denken voordat je aan de slag gaat met online vindbaarheid.

Terug naar de basis voor kantoor verhuurders

Hoe aantrekkelijk is het object dat je in de verhuur hebt? Je kan namelijk perfect vindbaar zijn online, maar als het object niet interessant zal er niemand op reageren.

Iets waar ik ook heel eerlijk over ben tegenover mijn klanten. Wanneer iemand mijn website wilt gebruiken als laatste kans, maar eigenlijk weet dat het object totaal niet interessant is beloof ik geen resultaat in de vorm van leads.

Ik vraag diegene altijd: “Als jij dit object zou zien op internet, zou je er dan op reageren?”. Geen leuke vraag, maar wel de realiteit.

Via mijn website kan zo’n object wel meer exposure krijgen en bezoekers, maar de kans is groot dat ze niet reageren omdat het object niet interessant is.

[the_ad id=’28752′]

Converteert je website al?

De vervolgstap is om de resultaten van je eigen website te monitoren. Ontvang je al aanvragen via je website?

Wanneer er namelijk een aantal drempels aanwezig zijn waardoor bezoekers direct afhaken (dit noemen ze ook wel bounce percentage) heeft een betere online vindbaarheid ook weinig zin.

Meer bezoekers naar je website sturen zorgt dan wellicht voor een ego-boost, maar uiteindelijk draait het om het binnen halen van aanvragen (leads / omzet).

Overigens is dat niet alleen op je eigen website, maar ook op een vermelding op een website als Kantoorruimtevinden.nl of Funda.

Diegene met:

  • De beste teksten
  • De mooiste foto’s
  • Het beste aanbod
  • De beste prijs/kwaliteit verhouding
  • Een goede locatie / klant-ervaring

Zal ook de meeste en beste aanvragen ontvangen.

Voordat je aan de slag gaat met het beter online vindbaar maken van je website / object adviseer ik daarom sterk om bovenstaande punten eerst aan te pakken.

Conclusie

Online marketing is voor makelaars en vastgoed eigenaren lastiger dan een gemiddelde dienstverlener.

Behalve dat zij ervoor moeten zorgen dat een website goed converteert (bezoekers een bezichtiging in plannen) is het ook van belang dat je product goed en aantrekkelijk is (het object dat je beheerd).

Pas wanneer deze 2 stappen goed zijn uitgevoerd zullen je online marketing activiteiten velen malen meer resultaat opleveren als voorheen.

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Meer bezichtigingen nodig?

Ontvang meer bezichtigingen door middel van vastgoed marketing of via Kantoorruimtevinden.nl.

Enkele producten uit ons assortiment zijn:

[su_spacer size=”10″]

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.