Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom unieke content als je ook kan copy & paste?

| door

cms-265127_640

Ik zie ze overal. Op mijn website, Funda, marktplaats en op tig andere vastgoed gerelateerde sites.

Wat? Dezelfde teksten. Het gros van de makelaars schrijft een keer een beschrijving voor een object, en dat is meer dan genoeg. Denken ze.

Poeh, daar gaat toch meer tijd in zitten dan verwacht. En een tekst schrijven is niet mijn core business. Dus niet belangrijk.

[the_ad id=’28752′]

Waarom unieke content toch wel belangrijk is…

Je gaat toch niet weer zeggen dat het belangrijk voor Google is he? Nee, dat weet iedereen wel, maar waarom is het dan nog meer belangrijk?

Copy & paste is toch lekker makkelijk, en het is gewoon een keigoede tekst! Waarom kan ik dat niet gewoon overal plaatsen dan?

Unieke content is vooral belangrijk omdat ieder platform anders is / gebruikt word. Mijn website word anders gebruikt als Funda en Twitter is weer een wereld verschil met Facebook.

Men gebruikt een website / social media kanaal met een reden. Ze hebben een verwachtingspatroon van het type content en dat is dan ook wat ze willen zien.

Niet alleen voor sites, ook social media!

Social media gebruik. Dat gebeurd in de meeste gevallen zo. Je pakt een titel plakt er een link achter, en zet ze door op zoveel mogelijk sociale media kanalen.

Tijdverspilling! Ten eerste zijn die gebruikers niet dom en zien dat je er totaal geen moeite voor doet (dus doen zij ook niet voor jou).

Wat je wel moet doen? Ontdekken hoe gebruikers de content van een specifiek social media kanaal consumeren. En hier op in spelen!

Want ook de berichten op social media moet je zien als content. De boodschap mag wel hetzelfde zijn, maar dan het liefst wel in een vorm dat past bij het sociale netwerk en zijn gebruikers.

Zo zijn er enkele algemene kenmerken beschikbaar:

  • Op Twitter plaats je geen kale link, maar een Twitter card
  • Op Pinterest gebruik je het juiste formaat afbeelding om op te vallen
  • Google+ gebruikers vinden het fijn om een introductie te lezen van het artikel dat geplaatst word
  • Op Facebook kan je uitdrukken hoe je je voelt, waar je bent en met wie je bent. Ook dat beïnvloed de CTR

Behalve de content zelf beïnvloed de vorm ook je resultaten. Er is niet een enkel advies over content te geven dat werkt per platform. Dat is afhankelijk van je doelgroep en de gebruikers.

Verschillende type content testen en zelf ontdekken wat het beste aanslaat is de enige manier om hier achter te komen. Twitter is snel, maar op Google+ nemen ze meer de tijd om je bericht door te nemen. De lengte van je content is daarom ook belangrijk.

YouTube video mag wel worden doorgeplaatst?

In principe wel met een uitzondering: Facebook. Als een social media kanaal zelf de mogelijkheid heeft om een video te uploaden dan raad ik je aan dat altijd te doen.

Met Facebook video heb je sneller en meer bereik als met een YouTube video zoals je kan lezen op Tonny Loorbach zijn blog.

En de object beschrijvingen dan?

De teksten van mijn kantoorpanden op Funda kan ik toch ook gebruiken voor Kantoorruimtevinden.nl of marktplaats?

Nee. Waar ze op Funda waarschijnlijk zoeken voor de grote oppervlaktes is de doelgroep van mijn website anders net zoals Marktplaats.

Op Kantoorruimtevinden.nl is het wellicht nog complexer omdat hier ondernemers vanuit Google komen op diverse zoekwoorden zoals; kantoorruimte rotterdam, maar ook werkplek utrecht.

2 ondernemers die beide op zoek zijn naar een geschikt kantoor, maar behoefte hebben aan andere communicatie van tekst.

Daar heb ik helemaal geen tijd voor Danny!

Het is zeker waar dat hier meer tijd in gaat zitten. Toch draait het binnen online marketing niet alleen om vindbaarheid, maar vooral om conversie.

Teksten op een website of social media kunnen zo worden geformuleerd dat ze overtuigend zijn. Of er juist voor zorgt dat men de website direct verlaat.

Schiet jezelf daarom niet in de voet en probeer te ontdekken naar welke vorm van communicatie je doelgroep op zoek is. Niet alleen op je eigen website, maar ook daar buiten!

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.