Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Werkgeversverklaring voorbeeld nodig voor het huren van een kantoorruimte?

| door

Een werkgeversverklaring is een verklaring, afgegeven door de werkgever, waarin de inkomenssituatie van de werknemer wordt toegelicht.

De werkgeversverklaring is een belangrijk document bij het afsluiten van een huurcontract of het aanvragen van een hypotheek.

Door het afgeven van een verklaring kan de bank of verhuurder zien dat uw inkomen hoog genoeg is om de maandelijkse lasten te betalen die komen kijken bij het huren of kopen van een kantoorruimte.

[the_ad id=’28752′]

Werkgever

Als u een vast dienstverband heeft bij een werkgever dan kunt u deze werkgeversverklaring aanvragen bij de werkgever.

Heeft u een tijdelijk dienstverband, dan kan de werkgever u een intentieverklaring geven, waarin de werkgever de intentie uitlegt om u op termijn in vaste dienst aan te nemen.

De werkgeversverklaring moet worden ingevuld door één persoon met dezelfde pen. De datum van indiensttreding moet kloppen met de datum die op de salarisstroken staan.

Mocht dat niet kloppen, dan moet dat schriftelijk worden toegelicht. Deze extra uitleg moet door de werkgever ondertekend te worden.

Verder moeten de adresgegevens gelijk zijn met die op de salarisstrook. Heeft u éénmaal de werkgeversverklaring, dan moet deze verklaring afzonderlijk nog een keer getekend zijn door de werkgever met de bijbehorende bedrijfsstempel.

Voorbeeld

Ook kunt u een werkgeversverklaring voorbeeld downloaden in pdf of word formaat.

Het loon bedrag moet inclusief vakantietoeslag zijn. Zorg dat de gegevens op de werkgeversverklaring nauwkeurig en goed zijn ingevuld.

Een goed opgestelde werkgeversverklaring kan het verschil betekenen tussen een kantoorruimte huren of niet. Bij ieder geldig werkgeversverklaring model is de gevraagde informatie hetzelfde.

Houd de volgende werknemer informatie bij de hand:
– Naam, adres, postcode, geboortedatum
– Ingangsdatum van de dienst
– Functie
– Bruto jaarsalaris
– Vakantietoeslag
– Onregelmatigheidstoeslag
– Vaste 13e maand
– Provisie
– Vaste eindejaarsuitkering
– Overwerk
– Eventuele verstrekte leningen
– Eventueel loonbeslag

Als u al deze informatie bij de hand heeft, zal het invullen van het formulier slechts een paar minuten in beslag nemen.

De werkgeversverklaring is een standaardformulier, dat u op bovengenoemde werkgeversverklaring voorbeeld website kunt vinden en kan downloaden.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.