Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Zijn visitekaartjes wezenlijk voor kantoormedewerkers?

| door

netwerk_contact

Medewerkers op een kantoor zitten vaak niet de hele dag achter hun computer, maar hebben ook contact met klanten, bezoeken mogelijk beurzen en evenementen en gaan naar netwerkborrels.

Visitekaartjes zijn een onmisbare tool in het professionele veld om contactgegevens uit te wisselen. Dit traditionele middel wordt nog steeds gebruikt en het ziet er ook niet naar uit dat het gaat verdwijnen in een wereld die steeds digitaler wordt.

Hoe komt het dat visitekaartjes zo populair zijn in de zakenwereld? Ze bevatten natuurlijk de (zakelijke) contactgegevens; data die we niet snel op de openbare profielen van bijvoorbeeld sociale netwerken zullen delen.

Daarnaast worden ze geprint op een handzaam formaat en kun je ze makkelijk bij je steken. Het is aan te raden om visitekaartjes bij een professionele partij te bestellen, zodat je van kwaliteit verzekerd bent. Graag zetten we in dit artikel een aantal redenen op een rij waarom visitekaartjes een belangrijk hulpmiddel zijn voor een bedrijf om zichzelf te presenteren.

En waarom het wezenlijk is voor medewerkers om over gepersonaliseerde visitekaartjes te beschikken.

Persoonlijk contact in een technologisch tijdperk

Netwerken en contacten leggen met potentiële klanten draait om het tot stand brengen van persoonlijke relaties tussen individuen. Aan het eind van een gesprek kan als blijvende herinnering een visitekaartje gegeven worden.

Persoonlijk contact en een afsluiting met een visitekaartje kan een langdurigere indruk maken dan welk digitaal medium ook. Een contact toevoegen op bijvoorbeeld Linkedin zal minder indruk maken, aangezien we hier misschien wel 500 contacten hebben, waarvan we de meerderheid niet persoonlijk kennen en de profielen nooit bezoeken.

Mensen zullen op social media vaak niet op zoek gaan naar contactgegevens, terwijl ze deze met een visitekaartje zo bij de hand hebben.

Professionele indruk van een bedrijf

Visitekaartjes met een pakkend ontwerp in de huisstijl van een organisatie, stralen het imago van het bedrijf uit.

Het ontwerp weerspiegelt de persoonlijkheid van het bedrijf en laat aan nieuwe contacten zien wat de essentie van een bedrijf is.

Het is daarom belangrijk om een origineel ontwerp te (laten) maken. Het kleurgebruik, het lettertype dat gekozen worden en zelfs de vorm van het kaartje vertellen samen veel over de vertegenwoordiger en het bedrijf.

Een creatief en beknopt visitekaartje laat contacten zien dat het bedrijf iets bij te dragen heeft waaraan aandacht besteed moet worden. Vergeet natuurlijk niet duidelijk de contactinformatie op het kaartje te vermelden, zodat mensen snel contact kunnen opnemen.

Voorbereid op nieuwe kansen

Een goed ontworpen visitekaartje toont dat een bedrijf voorbereid is en op zoek is naar nieuwe zakelijke kansen. Dit geeft potentiële klanten over het algemeen een positieve indruk.

Vergeet niet dat in een wereld waarin informatie vrijwel uitsluitend digitaal wordt gedeeld, een visitekaartje mogelijk het enige tactiele element aanwezig is. Door visitekaartjes altijd bij de hand te hebben, laat je zien voorbereid te zijn, want nieuwe kansen kunnen zich op onverwachte momenten voordoen. Je weet immers nooit waar en wanneer je iemand tegenkomt die interessant kan zijn voor een bedrijf. Dit kleine stukje karton kan ervoor zorgen dat een potentiële klant uiteindelijk besluit om zaken met je te doen.

Visitekaartjes blijven belangrijk voor organisaties en de medewerkers. Goedkoop, makkelijk mee te nemen en effectief; visitekaartjes behouden hun belang in de online samenleving van vandaag.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.