Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
In deze marketing serie heb ik het al eerder gehad over het belang van expertise. Dit proces vind niet alleen plaats tijdens het contact met de klant, maar daarvoor al. Alles wat op je website staat heeft namelijk invloed op de psyche van je bezoekers.
Om bezoekers te stimuleren tot actie zal je website een aantal elementen moeten bevatten die deze drempel zal verlagen. Een goede website zal de kans tot een actie dus verhogen, en een slechte website verhoogt enkel de kans dat een bezoeker weg klikt en nooit meer terug komt.
[the_ad id=’28752′]
Er zijn 2 vragen die elke bezoeker zich afvraagt voordat ze een actie gaan uitvoeren:
Wanneer een bezoeker deze vragen in een oogopslag positief kan beantwoorden, dan zit je in de goede richting. Iedereen wilt namelijk uiteindelijk zaken doen met iemand die zijn probleem kan oplossen. Ongeacht zijn budget.
P.S. Door jezelf te positioneren als expert kan je zelfs je prijzen verhogen. Jij bent immers DE man/vrouw in je vakgebied waar iedereen zaken mee wilt (gaan) doen.
Ik vertel mijn klanten altijd dat de looks van je website een ondersteuning moeten bieden aan de actie die de bezoeker moeten ondernemen. Wat ik daarmee bedoel is dat het design van je website de actie moet stimuleren, en niet te nadrukkelijk aanwezig moet zijn.
Gebruik geen grote visuele banner
Bij makelaars is het wel eens het geval dat ze een geweldig mooie banner laten ontwerpen en deze op de homepage plaatsen. Niet alleen gaat dit ten kosten van de snelheid van je website, maar legt de focus direct daar op terwijl de focus moet liggen op zaken zoals het inplannen van een bezichtiging.
Zelf heb ik liever een iets minder mooie website die wel omzet oplevert, dan een website die er spectaculair is maar een “conversie killer” is.
Is design dan niet belangrijk?
Design is wel belangrijk. Een professioneel ontworpen logo, een duidelijk lettertype, leesbaarheid en een goede uitlijning zijn allemaal van belang.
Je speelt daarmee in op het vertrouwen van de bezoeker, maar het moet altijd ondergeschikt zijn aan het doel van de website. Het design moet dus de bezoeker stimuleren tot actie.
Enkele tips:
Men kan je waarderen op social media in de vorm van likes, maar wist je dat je dit ook kan gebruiken? Plaats een like box op elke pagina van je website en laat zien hoeveel mensen je bedrijf waarderen.
Het grote voordeel bij het plaatsen van zo’n like box is dat je ook de gezichten van de mensen erbij kan plaatsen. Je bezoeker kan dan een beeld vormen van de populariteit van je website, en onbewust geeft zorgt dit voor de expert status.
Een goed voorbeeld hiervan kan je vinden op Imdb.com:
Ook via je blog kan je jezelf positioneren als expert. Behalve zoekmachine marketing is dit dus een extra impuls om vandaag nog te beginnen met bloggen.
Binnen elke makelaardij zit veel kennis verscholen, maar dit wordt vaak niets mee gedaan. Betrek dus ook zoveel mogelijk medewerkers bij het schrijven van waardevolle artikelen. Zij zijn dagelijks in contact met de klant en weten wat er leeft in de huidige markt.
Gouden combinatie voor social media en email marketing
Daarnaast is bloggen een gouden combinatie voor social media en email marketing. De eerder geschreven content kan gedeeld worden via social media, en op basis van een formulier waar men hun email adres kan achterlaten kan je potentiële klanten op de hoogte houden.
Het is belangrijk om in contact met de bezoekers van je website te blijven. Zorg er dus voor dat ze bij elk artikel kunnen inschrijven op je nieuwsbrief.
Jij kan wel blijven roepen dat je de expert bent met wie ze zaken doen, maar je potentiële klanten horen het liever van andere. Daar hechten ze meer waarde aan omdat zij er geen commercieel belang bij hebben.
Een kleine moeite om je klanten te vragen of ze een review achter willen laten. Je kan er zelfs een beloning tegenover zetten, maar ga altijd voor echte reviews.
Als men erachter komt dat je geen echte klanten ervaringen op je website plaatst is het in een klap gedaan met het vertrouwen dat men in je website heeft.
Tips
Een goede klanten ervaring bevat de volgende informatie:
Een goed voorbeeld van klanten ervaringen kan je op onze bestelpagina vinden.
Voordat een bezoeker besluit om over te gaan tot actie willen ze een veilig gevoel hebben dat ze niet de eerste zijn. Deze drempel kan je weghalen door te vertellen hoeveel klanten er al voor zijn gegaan.
Het is wel belangrijk om dit te doen op het moment en pagina waar de actie genomen moet worden, en dus niet al op de homepage.
Een goed voorbeeld hiervan vind je op Schrijvenvoorinternet.nl:
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply