Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Groot evenement op kantoor: 5 praktische tips

| door

Het organiseren van een groot evenement vraagt om flink wat onderzoek- en planwerk. Maar hoe zorg je er nu voor dat alles gedurende het evenement goed verloopt, hoe behaal je jouw doelstellingen en hoe zorg je dat je mogelijke struikelblokken voorkomt?

We geven je een aantal handige, praktische tips om ook jouw evenement helemaal perfect te laten verlopen.

1. Stel de bezoeker centraal

Verplaats jezelf eens in de schoenen van de bezoeker, van vertrek tot aankomst en gedurende het evenement zelf.

Hoe komen de bezoekers op locatie, staat de locatie goed aangegeven, parkeren ze zelf of maak je gebruik van studentchauffeurs om de auto’s te parkeren?

Hoe meer ontspanning jij de bezoekers van begin tot eind kunt bieden, hoe makkelijker ze van je evenement kunnen genieten.

2. Denk na over noodgevallen

Sta natuurlijk ook stil bij eventuele bedrijfsongevallen, vervelende situaties of andere mogelijke noodoplossingen. Zorg dat vluchtroutes uitgestippeld zijn en dat je precies weet wat er gedaan moet worden in geval van nood.

Zorg natuurlijk ook voor voldoende BHV’ers op de vloer in geval van een bedrijfsongeval.

De kans is groot dat je het helemaal niet nodig hebt, maar je kunt maar beter goed voorbereid zijn!

3. Wat zijn je doelstellingen?

Welke doelen wil je met dit evenement bereiken? Door deze vooraf duidelijk (en SMART) uit te werken.

Hoeveel personen wil je bijvoorbeeld het evenement laten bezoeken, wat is je doelgroep en waarom organiseer je het evenement?

Het opstellen van deze doelstellingen maakt ook de uiteindelijke organisatie en invulling van het evenement een stuk gemakkelijker.

4. Maak een draaiboek

Er zijn natuurlijk ontzettend veel verschillende partijen bij een evenement betrokken.

Om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt en je zaken makkelijk aan kunt sturen, is het belangrijk om een draaiboek te maken.

Een goed draaiboek zorgt ervoor dat iedereen precies weet wat er van ze verwacht wordt, en dat je nooit lang na hoeft te denken bij het maken van beslissingen.

5. De catering

Als laatste is het dan ook erg praktisch om de catering goed geregeld te hebben. Laat je eigen mensen niet in de keuken of achter de bar staan, maar schakel hier een gespecialiseerde aanbieder voor in.

Zo weet je zeker dat alles goed geregeld is en kunnen jij en je medewerkers je bezig houden met het netwerken.

Zorg dat het menu natuurlijk genoeg keuze heeft voor alle soorten bezoekers; zowel vegetarisch als veganistisch, met- of zonder alcohol.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.