Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
In een markt die vast zit is het belangrijk om te blijven vernieuwen. De kantorenmarkt is hier een van. Toch zie ik weinig grote vernieuwende zaken gebeuren in de kantorenmarkt.
De laatste innovatie die ik kan herinneren die de kantorenmarkt op z’n kop heeft gezet is flexibele verhuur.
Waar het nu de normaalste zaak van de wereld is dat je per maand of zelfs per dag een eigen kantoor kan huren, was dit een aantal jaar geleden niet het geval.
[the_ad id=’28752′]
De eerste vastgoedpartij waar ik mee in aanraking kwam die dit principe wereldwijd ging uitrollen was Regus.
Niet alleen maakte zij het mogelijk om kantoorruimte te huren op afroep, maar ook introduceerde zij een abonnementsvorm (business world card) waarmee je toegang kreeg tot het wereldwijde netwerk van Regus.
Met deze kaart krijg je als ondernemer toegang tot alle business centers van Regus (wereldwijd). Daarmee kan je dus overal ter wereld werken. Waar en wanneer je wilt.
In mijn optiek is Regus met deze 2 vernieuwingen zeker innoverend geweest, en zich daarmee gepositioneerd als trendzetter in de kantorenmarkt.
Een andere (meer recente) trend in de kantorenmarkt heeft Google gezet. Niet bewust voor de kantorenmarkt, maar veel verhuurders volgen het voorbeeld van Google wel.
Google wilt namelijk met hun kantoren een ervaring bieden voor werknemers. Binnen deze werkplekken van Google combineren zij werk en ontspanning.
Op deze manier biedt het kantoor voor een unieke ervaring en heeft niet alleen de functie als ‘onderdak’. Sterker nog: werknemers van Google zijn graag actief in hun kantoren, zelfs na werktijd.
Voordat ik ga vertellen wat ik verwacht welke richting de kantorenmarkt op gaat qua verhuuraanbod, moet ik er bij vermelden dat ik doe op basis van de aanvragen die wij dagelijks ontvangen.
Wij hebben zelf geen kantoorpanden in beheer, maar hebben een goed beeld van wat ondernemers tegenwoordig willen en verwachten.
Wat verwachten ondernemers van een werkplek?
Behalve dat ondernemers tegenwoordig zelf willen bepalen hoe lang ze een kantoor huren, verwachten zij ook dat huurders en personeel een aanvulling is op hun activiteiten.
Met andere woorden: zij verwachten een community. Een community van ondernemers die elkaar kunnen ondersteunen en inspireren.
Taak voor de verhuurder om ervoor te zorgen dat huurders met elkaar communiceren en samenwerking zoeken. Wat je dus wilt voorkomen is dat huurders langs elkaar heen leven.
Kennis is in dit digitale tijdperk enorm belangrijk voor elke ondernemer. Wanneer je als verhuurder ervoor kan zorgen dat ondernemers met specifieke kennis zich aan je binden is dat enorm waardevol.
Niet alleen voor bestaande huurders, maar ook om je te onderscheiden van andere verhuurders. Buitenstaanders willen om deze reden graag bij je komen werken (wellicht permanent).
Wil je meer weten over het verbeteren van de relatie met huurders? Lees dan deze 5 tips.
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply