Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden
Hoe vaak vul jij nog zelf een URL in in de adresbalk van je browser? Waarschijnlijk niet heel vaak. We gebruiken de adresbalk meer en meer als zoekmachine.
We vullen er in wat we zoeken, de naam van een bedrijf, een bepaalde dienst of wat dan ook, en krijgen vervolgens een keurige lijst met resultaten die aan onze wensen voldoen. Hartstikke handig! Maar voor site-eigenaren soms ook knap lastig.
Want die zoekmachines, die hebben zo hun methodes om te bepalen welke sites zij (hoog) in hun resultaten weergeven, en welke niet. Sta jij er niet tussen, dan ga je dat direct terugzien in je bezoekersaantallen. Zoekmachines kun je dus maar beter te vriend houden, zij sturen tenslotte de bezoekers naar je site. Maar hoe doe je dat precies?
Een bloemetje of een complimentje op zijn tijd gaan niet werken, als je goed bevriend wilt raken of blijven met zoekmachines. Nee, als je wilt dat ze jouw website hoog in de zoekresultaten plaatsen zal je het anders moeten aanpakken.
Het is vooral een kwestie van je site aanpassen aan hoe zij werken. Dat klinkt een beetje krom, je aanpassen aan een zoekmachine, maar toch is dat echt wat tegenwoordig nodig is om goed gevonden te worden. Met de enorme, bijna ontelbare hoeveelheid websites die het internet kent, zal je moeten bewijzen dat jouw site de moeite waard is, en relevant genoeg om hoog in de resultaten te komen.
Dat doe je allereerst door simpelweg een goede website te bouwen, die goed toegankelijk is en geen bugs kent. Bovendien zorg je natuurlijk voor de juiste inhoud, voor genoeg informatie, en een makkelijke manier om de site te ontdekken. Zelfs al weet je met een slechte site hoog in de zoekmachines te komen heb je er niks aan, omdat bezoekers snel weer weg zullen klikken.
Daarna is het een kwestie van je verdiepen in de werkwijze van zoekmachines. Hoe rangschikken zij hun zoekresultaten, en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw site hierbij goed voor de dag komt?
De werkwijze van zoekmachines doorgronden en je site hierop aanpassen, dat is iets dat je niet even in een half uurtje doet. Er zijn professionals die er hun werk van hebben gemaakt, en je doet er goed aan van hun diensten gebruik te maken.
Je kunt bijvoorbeeld overwegen een linkbuilding bureau in te schakelen. Een goede linkbuilding strategie, zorgen dat er verspreid over het internet op de juiste plekken linkjes naar jouw site staan, maakt je site relevanter voor zoekmachines.
En hoe relevanter je bent, des te hoger je in de resultaten terecht zal komen. De linkjes op de juiste plekken plaatsen en monitoren wat de resultaten hiervan zijn, is echter niet iets dat je zomaar even doet; wat hulp is daarbij vrijwel altijd nodig.
Leave a Reply