Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Meer bezichtigingen via je website? Elimineer keuzestress!

| door

Bij de indeling van je vastgoed website moet je als makelaar kiezen wat bezoekers op je website moeten gaan doen.

Het liefst wil je dat bezoekers zoveel mogelijk doelen uitvoeren.

Een logische stap daarbij is om meer keuzes aan te bieden.

Maar wat gebeurd er met de conversie wanneer je meer keuzes gaat aanbieden? Daar gaat dit artikel over.

[the_ad id=’28752′]

Meer opties zorgt voor keuzestress


De Amerikaanse psycholoog Barry Schwartz toont in bovenstaande video aan wat het toevoegen van meer keuze met mensen doet.

Je verwacht dat deze vrijheid in keuze positief is, maar in de praktijk zorgt het voor keuzestress.

Hoe meer keus er van iets is, des te lastiger vind men het om überhaupt een keuze te maken.

Minder tevreden met onze keuze

Diegene die wel in staat is om een keuze te maken uit meerdere opties is minder tevreden dan wanneer hij had moeten kiezen met minder opties.

Wanneer de keuze die je maakt achteraf niet aan je verwachtingen voldoet, is het makkelijk voor te stellen dat een andere keuze dat wel had kunnen doen.

Dit denkbeeldige alternatief zorgt er voor dat men spijt heeft van hun aankoop.

Wat kunnen makelaars hier van leren?

Alhoewel de voorbeelden van Barry gaan over ons dagelijks leven is dit ook te vertalen naar online gedrag op websites.

Wat we tot nu toe weten is dat het toevoegen van meer keuze leid tot:

  • Keuzestress
  • Lagere tevredenheid (met de keuze die een klant uiteindelijk maakt)

Voor makelaars is het dus van belang om bezoekers te laten concentreren op een doel / actie tegelijk, en afleiding te elimineren.

Wanneer iemand online het lastig vind om een keuze te maken, wordt er in de meeste gevallen helemaal geen keuze gemaakt.

Meer bezichtigingen? Vraag niet teveel van bezoekers!

Is meer bezichtigingen een belangrijk doel? Focus dan ook op dit doel op de objectpagina en vraag niets anders van bezoekers.

Geef bezoekers niet de mogelijkheid om op deze pagina ook:

  • Je blog artikelen lezen (want content marketing)
  • In te schrijven op de nieuwsbrief (want e-mail marketing)
  • De locatie te delen (want social media)

Op Kantoorruimtevinden.nl ziet dat er als volgt uit:

objectpagina-doel

Kantoorruimtevinden.nl heeft een doel op de objectpagina: het invullen van het formulier rechts (om een bezichtiging in te plannen).

Succes!

Danny Verhoeven

Meer bezichtigingen nodig?

Ontvang meer bezichtigingen door middel van vastgoed marketing of via Kantoorruimtevinden.nl.

Enkele producten uit ons assortiment zijn:

[su_spacer size=”10″]

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.