Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Moeten websites van makelaars ook persoonlijker?

| door

Eerder schreef ik over waarom het belangrijk is om jezelf als persoon te tonen in plaats van te verschuilen achter een bedrijfslogo.

Maar is dat behalve op social media ook niet een noodzaak op de website van makelaars?

Deze vraag werd mij onlangs gesteld door een lokale kantoor verhuurder die bezig was met een nieuwe website.

Hij vroeg zich daarbij af of hij zichzelf op de voorgrond op zijn website moet tonen of dit achterwege moet laten.

[the_ad id=’28752′]

Laat zien wie er actief is binnen je makelaardij

Hetzelfde advies voor social media gaat ook op voor je vastgoed website.

Potentiële klanten die je website voor de eerste keer bezoeken en voorheen nog niet over je gehoord hebben willen graag weten wie er achter de website zit.

Dat geeft een vertrouwd gevoel ook al kennen ze je nog niet. Het maakt je als makelaar transparant.

Zaken doe je met mensen. Niet met bedrijven

Dit vergeten ondernemers nog wel eens die alleen maar bezig zijn met branding.

Zaken doe je met mensen en niet met bedrijven.

Bij een aanbeveling hoor je meestal ook wel: “Neem eens contact op met Jan van Jansen Makelaardij”.

Dit omdat ze een goede ervaring met ‘Jan’ hebben gehad.

Moet je dit kenbaar maken op elke pagina?

Dat hoeft niet, maar mag wel. Als je dit op een subtiele manier kan doen.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mijn gezicht te plaatsen op elk blog omdat ik wil laten zien wie er achter de artikelen zit.

De belangrijkste plekken op je website om te laten zien wie je bent is waar de bezoeker zijn contact gegevens moet achterlaten.

Toon de juiste persoon bij de juiste objecten

Als ‘Jan’ alle contact aanvragen zal opvolgen in Amsterdam, dan is het verstandig om zijn foto bij de objecten in Amsterdam te plaatsen.

Bezoekers hebben dan ook de verwachting dat ‘Jan’ contact op zal nemen. Je zal dus wel moeten afwegen of dit in de praktijk altijd mogelijk is.

Anders kan je kiezen voor de veilige weg en de eigenaar bij elk contactformulier te tonen.

Laatste alternatief: een ‘ons team’ pagina

Je wilt de mensen die actief binnen de makelaardij wel tonen maar op een centrale plek? Maak dan een ‘ons team’ pagina aan.

Op deze pagina kan je alles vertellen over de mensen binnen de makelaardij.

Daar heb je immers meer ruimte voor. Je kan bijvoorbeeld vertellen over:

  • De eigenschappen van een medewerker
  • De reden waarom deze medewerker hier werkt
  • Het doel van deze medewerker
  • Ervaringen van een klant met een specifieke medewerker

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.