Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Dit artikel is onderdeel van een serie om jou als makelaar een indruk te geven van ons product “Website en SEO review voor makelaars“.
In deze mini review geef ik enkel mijn eerste indruk van de homepage.
Wil je een volledige review? Neem contact met ons op.
[the_ad id=’28752′]
De website die ik in deze mini review ga behandelen is van Makelaardij Ytsma.
Eerste reactie: “Is deze website bedoeld als visitekaartje of om daadwerkelijk bezichtigingen binnen te halen?”
Een verouderd ontwerp dat waarschijnlijk jaren geleden is gemaakt.
Toe aan een opfrisbeurt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte website is.
Een website hoeft namelijk niet ‘mooi’ te zijn om toch resultaat op te leveren.
Wel is het een afweging van de eigenaar om te gaan verbeteren of een compleet nieuwe website te laten ontwerpen.
Wat zou jij doen? Als jij de eigenaar van deze website was. Verbeteren of vernieuwen?
Verbeterpunten aan de website van Makelaardij Ytsma:
[su_spacer size=”10″]
Succesvolle websites gebruiken de ruimte die er aanwezig is voor de website optimaal.
Wanneer je ruimte niet benut voor je website zorgt dat voor chaos.
Zoals je kan zien op de website van Makelaardij Ytsma.
En dat is geen goede gebruikerservaring.
Ruimte die makelaardij Ytsma op haar website niet benut
Veel tekst op een klein oppervlak, maar ook een menustructuur die niet in zijn geheel horizontaal past.
Een gevolg van het niet optimaal gebruik maken van verschillende schermgroottes.
Een ander gevolg van het niet optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt is het menu.
Internet gebruikers zijn daarbij gewend een horizontaal of verticaal menu te gebruiken.
Niet een combinatie van beide.
Zoals gebeurd op de website van makelaardij Ytsma.
Vanwege het gebrek aan ruimte.
Het contentblok verbreden zou ervoor zorgen dat het menu volledig horizontaal kan worden weergegeven.
Door woning- of kantorenaanbod niet op je eigen website te tonen kan er (onnodig) verwarring ontstaan.
Zo verwijst makelaardij Ytsma naar VBO makelaar waar het aanbod te vinden is.
Dat is verwarrend.
Omdat de bezoeker een bezichtiging wilt inplannen bij makelaardij Ytsma.
Zij weten niet dat VBO makelaar enkel een brancheorganisatie is.
Daarnaast komt de bezoeker opeens in een totaal andere omgeving. Ook dat kan verwarring veroorzaken.
Met de huidige staat van social media is het toch noodzakelijk om bezoekers de mogelijkheid te bieden om je website te delen?
Dat klopt.
Maar enkel op pagina’s waar bezoekers waardevolle content kunnen vinden.
Zoals op een blog.
Niet op commerciĆ«le pagina’s.
Daar kunnen de social media share buttons dus verwijderd worden.
Ik schreef al eerder een artikel over waarom welkom zeggen niet nodig is.
Samengevat geef je bezoekers het gevoel dat zij welkom zijn door een oplossing te bieden voor hun probleem.
Dat is de enige reden waarom zij op je website zijn.
Zeg daarom geen welkom, maar geef bezoekers het gevoel dat ze welkom zijn door ze een zo goed mogelijke gebruikerservaring te bieden.
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Leave a Reply