Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Online marketing voor makelaars: Mindset en SEO

| door

Zoals je wellicht al hebt kunnen lezen in mijn vorige blogpost is Kantoorruimtevinden.nl een online marketing serie begonnen voor makelaars. In deze serie laten wij zien wat er nodig is tot een succesvolle en rendabele website.

Als wij namelijk eens feedback vragen van makelaars, maar vooral de websites van hen bekijkt dan zijn er nog ontzettend veel verbeterpunten. Bijvoorbeeld op het gebied van social media. Sommige makelaars hebben de moed al opgegeven en hebben geconcludeerd dat internet voor deze branche niet geschikt is.

Onzin natuurlijk want in elke branche / markt zijn er ondernemers die internet goed weten te integreren in hun marketing, en zij die het gewoon niet op de juiste manier gebruiken.

[the_ad id=’28752′]

Flexibiliteit

Telkens hetzelfde marketing trucje toepassen op elk medium waarop je een reclame boodschap kan verkopen werkt dus niet. Er is dus ook niet een marketing strategie die toepasbaar is voor het hele internet, maar online marketing vraagt om flexibiliteit.

Internet = Google ?

Als men het over internet heeft dan is de link met Google al snel gelegd. Behalve de zoekmachine heeft Google natuurlijk een aandeel een veel markten, maar daar gaan we het vandaag niet over hebben. Waar we het wel over gaan hebben is Google als zoekmachine.

Onlangs kwam ik een onderzoek tegen van Checkit waar de volgende conclusie werd getrokken over zoekmachines:

“Uit de Nationale Search Engine Monitor (van R&M Interactive/Checkit – red.) blijkt dat 98 procent van alle Nederlandse internetgebruikers zoekt via zoekmachines, dat 87 procent producten en diensten vergelijkt op internet en dat 68 procent via zoekmachines kennismaakt met aanbieders die men voorheen nog niet kende.”

Ook las ik ergens dat Google vaak het vertrekpunt is op internet als men op zoek gaat naar een product of dienst. Logisch dat het ook erg interessant is voor makelaars om goed vindbaar te zijn in Google. Maar is het ook voor iedereen weggelegd?

SEO is hard werken en niet gratis!

Mindset is belangrijk bij SEO (afkorting voor Search Engine Optimization). De voordelen van SEO zijn duidelijk, maar de kans is aanwezig dat je als makelaar deze voordelen nog niet ervaart en dat op korte termijn ook niet zal ervaren.

Het is natuurlijk afhankelijk van de concurrentie, maar over het algemeen is SEO een lange termijn strategie. En omdat het een lange termijn strategie is zal je er veel uren in moeten stoppen. Het is daarom niet goedkoop om hoog in de zoekresultaten van Google te verschijnen, en vooral hard werken.

Is dat het allemaal wel waard?

Ja. Wanneer je de tijd en energie erin wilt stoppen om op een goede manier bezig te gaan met zoekmachine marketing wel. Dat houd ook in dat je op de hoogte moet blijven van de ontwikkelingen, kennis op moet doen en er dagelijks dus mee bezig moet zijn. Wanneer je op regelmatige basis de juiste dingen doet dan zal Google je uiteindelijk belonen.

Toch verreist het een grote motivatie. Wanneer je iemand bent die snel de handdoek in de ring gooit dan kan je er beter ook niet aan beginnen. Je zal te maken krijgen met schommelingen in rankings of misschien wel concurrenten die SEO op een verkeerde manier uitvoeren (dit noemen ze black hat) voor snelle top rankings.

Geduld, want uiteindelijk zal je het van ze winnen.

De les van vandaag

De les van vandaag die ik je wil mee geven is dat veel makelaars en ondernemers beginnen aan SEO met de verkeerde verwachtingen en mindset. Zij willen gaan voor korte termijn succes. Als dat is wat je graag wilt dan ben je hier niet op de juiste plek.

Ga er alleen mee aan de slag als je een lange termijn strategie voor ogen hebt. Vooral op de woning- en kantorenmarkt.

Waarom je mij moet geloven?

Ik kan natuurlijk een verhaal gaan houden over hoelang ik al in het vak zit en welke ervaringen ik allemaal heb opgedaan, maar resultaten spreken voor zich:

Positie 1 voor de zoekwoorden “Kantoorruimte Amsterdam”.

kantoorruimte_amsterdam_-_Google_zoeken

En positie 1 voor de zoekwoorden “Kantoorruimte Den Haag”.

kantoorruimte_den_haag_-_Google_zoeken

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.