Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Tijdelijk ruimte tekort? Zo los je dit op!

| door

Wanneer je eenmaal een kantoorruimte gevonden hebt kan het zomaar zijn dat je nog even een tijdje moet wachten voordat je de ruimte daadwerkelijk kan betreden.

Al die kantoormeubelen en accessoires moeten tot die tijd ergens opgeslagen worden.

Nu heb je misschien een garage met best wat ruimte, maar dit is niet direct de meest veilige (en verstandige) plek om je kantoormeubelen op te slaan. Hoe pak je dit dan wel aan?

ruimte tekort 1

Kijk naar de locatie

Het vinden van een opslag is geheel afhankelijk van de voorwaarden, prijzen, huurvoorwaarden en natuurlijk de locatie.

Een opslag die zich kilometers van jouw toekomstige kantoor bevindt kan minder aantrekkelijk zijn dan een opslag die dichterbij te vinden is. Er zijn zelfs vormen van opslag waarin je zelf mag kiezen waar je jouw opslagbox wilt hebben.

Je kiest een opslag naar eigen wensen en behoeften, en beslist vervolgens waar deze opslag mag komen te staan. Hoe dichter de opslag zich bij je kantoorlocatie bevindt, en hoe makkelijker deze opslag te bereiken is, hoe voordeliger het is voor jou en je onderneming.

Bereikbaarheid van de opslag

Nu is het ontzettend belangrijk dat jouw opslag zich op de juiste locatie bevindt (dicht bij de snelweg bijvoorbeeld) maar ook dat je opslag bereikbaar is wanneer jij dat wilt.

Mocht je snel even een accessoire uit je kantoor assortiment nodig hebben, is het wel zo fijn dat je direct naar je opslaglocatie kan en je opslagruimte kan betreden.

Lees en vergelijk de voorwaarden

Dit soort zaken kun je terugvinden in de voorwaarden van de verhuurder.

Sommige verhuurders zijn 24/7 toegankelijk, terwijl andere verhuurders eerst een telefoontje willen wanneer je de opslag betreedt, of zelfs alleen overdag tijdens kantooruren toegankelijk zijn.

Naast de toegankelijkheid en de bereikbaarheid vind je hier ook de huurvoorwaarden in. Hoe lang heb jij je opslag eigenlijk nodig? Is het maar voor een weekje of twee, dan is het belangrijk om deze voorwaarden goed door te lezen en te vergelijken met andere aanbieders.

Er zijn namelijk genoeg organisaties die deze ruimten voor minimaal een maand aanbieden, wat betekent dat jij, zelfs na het legen van je opslag, nog met een huurcontract zit.

Goed verzekeren

Ook de verzekeringen zijn terug te vinden in deze voorwaarden.

Heeft de aanbieder van jouw opslag beveiliging op het terrein, is de opslagruimte zelf beveiligd en hoe zijn ze verzekerd wanneer er eventuele schade is aan jouw materialen?

Waar de verhuurder geen verzekering aanbiedt, is het belangrijk hier zelf naar te informeren en eventueel een extra pakket aan te schaffen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights