Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

Verhuizen naar een nieuw kantoor: 5 tips

| door

Een nieuw tijdperk breekt aan; de verhuizing naar een nieuw kantoor staat op de planning. Een behoorlijke onderneming.

Niet alleen moeten alle kleine items beschermt en verpakt worden; ook de grote kantoor meubelen moeten veilig van locatie A naar locatie B vervoerd worden.

Behalve het aanschaffen van het juiste verpakkingsmateriaal zijn er nog een aantal belangrijke zaken om rekening mee te houden. Met deze handige tips verloopt de verhuizing gegarandeerd veilig en soepel.

nieuw kantoor

1. Speciale verpakkingsmaterialen


Nu heb je de standaard verpakkingsmaterialen waarschijnlijk al op het boodschappenlijstje staan.

Bubbeltjes plastic, dozen en piepschuim geven je een goede basis om kleinere items veilig te verpakken. Maar ook de grotere items zoals bureaustoelen of zelfs dossierkasten zullen veilig verhuisd moeten worden.

Met speciale verpakkingsmaterialen zoals spanbanden en verhuisdekens, zorg je ervoor dat ook deze items onbeschadigd op de nieuwe locatie aankomen.


2. Duidelijke planning


Er komt natuurlijk behoorlijk wat kijken bij zo’n verhuizing. Zorg dan ook voor een duidelijke en strakke planning.

Begin op tijd met het inslaan van verpakkingsmaterialen en ook de kleinere (ongebruikte) items kunnen voor de grote dag vast ingepakt worden. Door schematisch te werk te gaan kun je de verhuizing efficiënter volbrengen.

Werk bijvoorbeeld met kleurencodes en vermeld op iedere doos welke items hier in terug te vinden zijn. Op deze manier kun je gemakkelijk en snel uitpakken.


3. Schakel hulp in


Bij een verhuizing zo groot als deze is het vaak verstandig om wat hulp in te schakelen.

Dit kan in de vorm van een professioneel verhuisbedrijf zijn, of gewoon wat extra mankracht. Zorg hoe dan ook dat er genoeg handjes beschikbaar zijn om zware items gemakkelijk te kunnen vervoeren.


4. Meten en wegen


Neem vooraf even de tijd om grote items zorgvuldig te meten en wegen.

Een dossierkast gaat waarschijnlijk wat minder gemakkelijk door de deur dan een grote doos. Door zware en grote meubelstukken vooraf te meten weet je tijdens de verhuisdag op welke manier deze het beste vervoerd kunnen worden.


5. Wel of niet verzekeren


Een ongeluk zit in een klein hoekje en dit is zeker het geval bij een verhuizing.

Neem dan vooraf ook even contact op met de inboedelverzekeraar of meubels en materialen ook tijdens de verhuizing verzekerd zijn. Wanneer je gebruik maakt van de service van een professioneel verhuisbedrijf zit een verzekering vaak bij het totaalpakket inbegrepen. Het is hoe dan ook verstandig om dit in alle gevallen even na te lopen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.