Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google…

| door

Toen ik dit zelf toepaste op mijn website stond ik verbaasd van de snelle resultaten. Iets wat mij nog meer verbaasde was dat nog niemand dit toepast…

Ik heb het over het optimaliseren van het aanbod op je website voor de long tail in Google.

Wat is ‘de long tail’?

De long tail zijn specifieke zoekopdrachten die men invult in Google. Deze bestaan vaak uit 2 of meerdere zoekwoorden.

Een voorbeeld: “Flexplek huren Arnhem” is een long tail zoekopdracht.

Gevonden worden op deze zoekopdrachten is interessant omdat het een specifieke zoekopdracht is.

De reden waarom iemand een zoekopdracht deze invult is erg makkelijk te achterhalen namelijk; Deze ondernemer is op zoek naar een flexplek te huur in Arnhem.

[the_ad id=’28752′]

Hoe heb ik dit toegepast op mijn website?

Ik ben begonnen met mijn totale aanbod (bijna 800 kantoorpanden) te optimaliseren voor Google.

Per object heb ik gekeken naar welke relevante zoektermen ik op gevonden zou willen worden.

Deze zoektermen heb ik verwerkt in:

  • De URL van de pagina (domein.nl/flexplek-huren-arnhem)
  • De titel van de pagina
  • De tekst van de pagina
  • De alt code van de afbeeldingen (Google kan geen afbeeldingen lezen. Met de ALT code beschrijf je waar de afbeelding over gaat)

Het eindresultaat van zo’n geoptimaliseerde objectpagina kan je hier vinden.

voorbeeld-site

Wat is het verschil met andere vastgoed sites?

99% hebben de objectpagina’s niet geoptimaliseerd voor Google. De plekken waar ik op mijn website de zoektermen vermeld heb, staan op andere vastgoed sites de adresgegevens.

Daardoor kan je goed vindbaar worden in Google op een straatnaam, maar dit zal je geen extra bezichtigingen opleveren. De kans is erg klein dat ondernemers specifiek een straatnaam in Google gaan invullen.

301 redirecten voordat je gaat optimaliseren!

Voordat je aan de slag gaat om nieuwe URL’s aan te maken (zoals ik deed) is het belangrijk om deze verhuizing aan Google door te geven met een 301 redirect.

Op deze manier loop je geen risico dat je waardevolle pagerank zal verliezen wanneer je een nieuwe URL aanmaakt voor je geoptimaliseerde objectpagina.

Veel succes!

Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

2 responses to “Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google…”

  1. Erwin Roks says:

    Perfect voorbeeld van een goede strategie :-). Niet volledig focussen op short tail zoekwoorden, maar ook op long tail. Wordt nog weleens vergeten!

  2. Danny Verhoeven says:

    @Erwin Bedankt voor het compliment. En helemaal eens. Vaak focussen ondernemers zich enkel op short tail. Jammer want het is ook nog eens een stuk lastiger om te scoren op deze zoekwoorden.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.