Lees het Ebook en ontdek:
...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.
Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken
Toen ik dit zelf toepaste op mijn website stond ik verbaasd van de snelle resultaten. Iets wat mij nog meer verbaasde was dat nog niemand dit toepast…
Ik heb het over het optimaliseren van het aanbod op je website voor de long tail in Google.
De long tail zijn specifieke zoekopdrachten die men invult in Google. Deze bestaan vaak uit 2 of meerdere zoekwoorden.
Een voorbeeld: “Flexplek huren Arnhem” is een long tail zoekopdracht.
Gevonden worden op deze zoekopdrachten is interessant omdat het een specifieke zoekopdracht is.
De reden waarom iemand een zoekopdracht deze invult is erg makkelijk te achterhalen namelijk; Deze ondernemer is op zoek naar een flexplek te huur in Arnhem.
[the_ad id=’28752′]
Ik ben begonnen met mijn totale aanbod (bijna 800 kantoorpanden) te optimaliseren voor Google.
Per object heb ik gekeken naar welke relevante zoektermen ik op gevonden zou willen worden.
Deze zoektermen heb ik verwerkt in:
Het eindresultaat van zo’n geoptimaliseerde objectpagina kan je hier vinden.
99% hebben de objectpagina’s niet geoptimaliseerd voor Google. De plekken waar ik op mijn website de zoektermen vermeld heb, staan op andere vastgoed sites de adresgegevens.
Daardoor kan je goed vindbaar worden in Google op een straatnaam, maar dit zal je geen extra bezichtigingen opleveren. De kans is erg klein dat ondernemers specifiek een straatnaam in Google gaan invullen.
Voordat je aan de slag gaat om nieuwe URL’s aan te maken (zoals ik deed) is het belangrijk om deze verhuizing aan Google door te geven met een 301 redirect.
Op deze manier loop je geen risico dat je waardevolle pagerank zal verliezen wanneer je een nieuwe URL aanmaakt voor je geoptimaliseerde objectpagina.
Veel succes!
Danny Verhoeven
Kantoorruimtevinden.nl
KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.
Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:
[su_spacer size=”10″]
En diverse vastgoedmarketing producten:
[su_spacer size=”10″]
Perfect voorbeeld van een goede strategie :-). Niet volledig focussen op short tail zoekwoorden, maar ook op long tail. Wordt nog weleens vergeten!
@Erwin Bedankt voor het compliment. En helemaal eens. Vaak focussen ondernemers zich enkel op short tail. Jammer want het is ook nog eens een stuk lastiger om te scoren op deze zoekwoorden.