Gratis Ebook: 3 blunders waardoor je veel extra geld kwijt bent aan het huren van kantoor

Lees het Ebook en ontdek:

  • Hoe een makelaar de groei van je onderneming in de weg kan staan
  • In welke situatie je vast blijft zitten aan een vervelend huurcontract
  • Wanneer je met onnodige ruimte blijft zitten waar je wel voor moet betalen

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om het leukste kantoor van Nederland te vinden

5 tips voor een opgeruimd kantoor

| door

Een opgeruimd kantoor zorgt voor een betere werksfeer. Bovendien ben je veel productiever in een opgeruimde werkruimte.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw kantoor er altijd netjes uit ziet, ook als je het hartstikke druk hebt? Dat lees je in dit artikel.

Zo geven we op deze pagina vijf praktische tips voor een opgeruimd kantoor.

Zorg voor voldoende opbergruimte

Wil je in een opgeruimd kantoor werken, dan heb je absoluut voldoende opbergruimte nodig.

Heb je niet voldoende ruimte om je spullen op te bergen, dan gaan deze spullen al snel rondslingeren. Hier wordt je kantoor vanzelf rommelig van. Heb je nog geen grote kast op kantoor? Dan is het tijd om er eentje aan te schaffen. Ruim de kast iedere dag netjes in en je kantoor ziet er direct een stuk netter uit.

Koop extra afvalbakken

Kom je regelmatig afval tegen op kantoor? Dan zijn er mogelijk te weinig prullenbakken in de ruimte.

Om de hoeveelheid afval op de werkvloer te verminderen, is het al voldoende om extra prullenbakken te kopen.

Verspreid deze over de hele werkruimte, zodat je je propje papier altijd kunt weggooien.

Probeer niet alles te bewaren

Sommige spullen heb je echt nodig. Deze kantoorartikelen gooi je uiteraard niet weg.

Andere kantoorartikelen heb je misschien nu niet nodig, maar op de lange termijn mogelijk wel. Ook deze laat je netjes in de kast liggen. De kans is echter groot dat je niet alleen kantoorartikelen in de kast hebt liggen die je op de korte of lange termijn nodig hebt.

Bijna ieder bedrijf heeft een grote voorraad spullen die ze eigenlijk weg kunnen gooien.

Kijk eens kritisch naar de inhoud van jouw opbergkast op kantoor. Heb je alle spullen in deze kast nodig? De kantoorartikelen die je ook op de lange termijn niet nodig hebt, gooi je weg. Ook kapotte items, zoals pennen zonder vulling en defecte printers, gooi je weg.

Eindig je dag met een opruimsessie

Leer jezelf aan om je bureau iedere dag aan het einde van de werkdag op te ruimen.

Kom je de volgende dag op kantoor, dan kun je direct aan het werk. En ruim je je bureau gedurende de dag een paar keer goed op, dan zit je nooit in een rommelige werkplek te werken.

Maak de opbergkast overzichtelijk met etiketten

Staan er zo veel kantoorartikelen in de opbergkast, dat je nooit kunt vinden waar je naar op zoek bent?

Dan kun je de opbergkast wat overzichtelijker maken door etiketten te plakken op alle items die in de kast liggen.

Deze etiketten kun je eenvoudig en snel online bestellen bij Etikettenkoning. Na een middagje plakken ziet je opbergkast er voor altijd opgeruimd en overzichtelijk uit.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

One response to “5 tips voor een opgeruimd kantoor”

  1. Ivan says:

    Ik ben een groot voorstander van de zogenaamde clean desk policy. Het is voor de privacybescherming beter. Ook is het bevorderlijk voor de hygiƫne. In overdrachtelijke zin kun je zeggen: een opgeruimd kantoor is een opgeruimd bedrijf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights