Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

7 blog ideeën voor makelaars (deel 1)

| door

Eerder schreef ik al over waarom je als makelaar zou moeten bloggen, hoe content kan bijdragen aan meer bezichtigingen en wat de succesfactor bij bloggen is.

Een logische vervolgvraag: waar moet ik als makelaar over bloggen?

In dit artikel geef ik je 7 blog ideeën voor makelaars.

1. Film een bezichtiging

Een bezichtiging inplannen kan voor sommige mensen een drempel zijn. Vooral wanneer ze jou als makelaar niet kennen / vertrouwen, maar zeker wanneer ze voor het eerst gaan bezichtigen.

Zij willen graag zien hoe een bezichtiging verloopt.

Een blog kans voor jou als makelaar. Laat aan je doelgroep zien hoe een bezichtiging bij jou verloopt, en verlaag de drempel voor nieuwe klanten.

Tip: Laat jezelf zien als makelaar. Maak het persoonlijk.

2. Klant verhalen

Onlangs een klant geholpen met een nieuwe woning kantoorruimte?

Vraag om een review en of je zijn ervaring mag delen op je blog.

Bezoekers zijn altijd geïnteresseerd in een goed verhaal, en kan vervolgens ook weer de drempel voor nieuwe klanten verlagen.

Tip: Betrek je klant in het verhaal. Laat hem / haar aan het woord.

Dat maakt het verhaal geloofwaardig.

3. Creatief met je aanbod

Geef je bezoekers te veel keuze? Dan kiezen ze niet.

Het is daarom verstandig om je aanbod te segmenteren.

Maak top 10 lijstjes:

  • Top 10 best verkochte woningen in Amsterdam
  • Top 10 nieuwe woningen in Amsterdam Oost
  • Top 10 woningen in Amsterdam voor 300.000 euro

[su_spacer size=”10″]

Vervolgens kan je binnen deze content bezoekers sturen. Hierdoor maak jij de keuze voor je bezoekers, en dat vinden ze prettig.

Binnen je top 10 lijst leg je specifieke links aan naar specifieke woningen.

Ook hierbij neem je een drempel voor bezoekers weg; keuzestress.

Tip: maak je website niet te ingewikkeld, en voorkom keuzestress.

4. Gebruik een Infographic

Een proces, advies of een serie tips zijn soms erg lastig uit te leggen in tekst.

Het is al snel langdradig en saai.

Oplossing? Toon het in een Infographic.

Zoals wij hebben gedaan om het proces van kantoorruimte huren uit te leggen:

infographic kantoorruimte huren

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

5. Behandel klantvragen

Ontvang je regelmatig interessante vraagstukken van klanten?

De kans is groot dat andere (potentiële) klanten dezelfde vraag hebben.

Werk je antwoord uit op je blog.

Je kan dan in het vervolg naar dit artikel verwijzen, maar je bent ook vindbaar voor zoekers in Google met dezelfde vraag.

Tip: Verwerk de vraag in de titel. Dat zorgt voor een betere vindbaarheid in Google.

6. Interview een expert

Zelf even geen inspiratie? Betrek andere binnen je blog activiteiten.

Een andere invalshoek kan zeer interessant zijn voor je lezers.

Variatie in content zorgt er vervolgens ook voor dat bezoekers terug blijven komen.

7. Deel praktische tips

Probeer bezoekers niet te overtuigen met lastige termen of een ingewikkeld verhaal, maar deel praktische tips.

Adviezen waar bezoekers daadwerkelijk iets aan hebben.

Daarmee maak je het voor jezelf makkelijker, en zijn dit meestal de meest succesvolle artikelen.

De reden hiervoor is simpel. Omdat die content waardevol en makkelijk te begrijpen is voor bezoekers.

Enkele voorbeelden;

  • 5 tips bij het kopen van je eerste woning
  • Vakantiehuis in het buitenland? 3 belangrijke adviezen.
  • Let op deze 10 punten voordat je een huurcontract ondertekent

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights