Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Niet met vreemden praten…

| door

evil 530640 640

Het werd je vroeger al met de paplepel ingegoten… Niet met vreemden praten en voor het donker thuis!

Potentiële klanten die je gaat benaderen voor de eerste keer voelen dit ook zo.

Liever willen zij niet eens met je praten. Hoe groot is de kans vervolgens op een afspraak of verkoop?

[the_ad id=’28752′]

Wet van 7 contactmomenten

Nu geloof ik niet per definitie in een specifiek aantal contactmomenten zoals in de meeste marketingboekjes staat, maar er zit wel een kern van waarheid in.

De kans dat je direct bij een eerste contact zal scoren is klein. De potentiële klant kent jou en je onderneming nog niet.

Toch proberen nog steeds veel ondernemers en makelaars te scoren bij een eerste contact. En investeren hier veel geld in.

Direct mailing en koud bellen

Direct mailing en koud bellen is hier een perfect voorbeeld.

Nu zal je verwachten dat ik (als internet ondernemer) ga roepen dat deze traditionele marketing technieken überhaupt geen nut hebben, maar dat is niet het geval.

Deze vormen van marketing kunnen juist effectief zijn, maar alleen met een goede timing.

Wanneer je iemand gaat benaderen waar je al een goede relatie mee hebt opgebouwd, zal de impact van een direct mailing of een telefoontje velen malen hoger zijn.

Hoe maak je van een vreemde een goede relatie?

Er zijn tal van manieren om een goede relatie op te bouwen.

De boodschap die ik je in dit artikel wil mee geven is om in de eerste paar contact momenten volledig te focussen op geven in plaats van nemen.

Enkele manieren zijn:

  • Laat ondernemers gebruik maken van je netwerk. Breng mensen in contact met elkaar als dat waardevol is.
  • Geef een ondernemer of zijn bedrijf exposure op je blog. Een goede manier om met potentiële klanten in contact te komen met een hoge autoriteit.
  • Stuur regelmatig waardevolle emails. Deel je kennis over je vakgebied met mensen op je nieuwsbrief. Wanneer je extreem waardevolle kennis met ze zal delen (waarbij je jezelf ongemakkelijk voelt) zal het later makkelijker zijn om te verkopen.
  • Gebruik Facebook en Twitter advertenties. Bij beide platformen heb je geavanceerde segmentatie mogelijkheden. Zo kan je specifieke content bovenaan de tijdlijn van een specifiek persoon laten verschijnen.
  • Geef een seminar. Nodig potentiële klanten uit op een seminar. Een goede kans om jezelf te positioneren als expert voor je doelgroep.
  • Blog regelmatig. Wanneer iemand je artikel leest kan je ook zien als contactmoment. Bij elke publicatie kan je dus werken aan een betere relatie met je doelgroep.

Wat koop ik daarvoor?

Een goede relatie is geen garantie op omzet. Voor sommige ondernemers en makelaars een reden om nu af te haken.

“Hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt” is dus ook niet per definitie waar.

Toch belangrijk om aan het opbouwen van goede relaties te werken om de volgende redenen:

  • Je kans op verkoop neemt toe (geen garantie)
  • Wanneer je echt goed bent zal je worden aanbevolen (levert nieuwe business op)

Succes!

Danny Verhoeven

Over KRV Kantoorproducten

KRV Kantoorproducten helpt ondernemers bij het vinden en inrichten van werkplekken.

Zo bestaat ons assortiment onder andere uit:

[su_spacer size=”10″]

En diverse vastgoedmarketing producten:

[su_spacer size=”10″]

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Verified by MonsterInsights