Gratis Ebook: Maakt jouw website deze 3 dodelijke fouten?

Lees het Ebook en ontdek:

  • 3 blunders waardoor het grootste gedeelte van je bezoekers geen bezichtiging zal inplannen
  • Waarom je aanbod niet vindbaar is in Google
  • De belangrijkste reden waarom men zich niet voor je nieuwsbrief aanmeld

...en zie direct praktische tips om dit op te lossen.

Je krijgt ook wekelijks een gratis tip om je website onweerstaanbaar te maken

Nieuwe kantoorruimte nodig? Wat moet je doen bij een zakelijke verhuizing?

| door

Wanneer je uit je huidige kantoorruimte bent gegroeid, kan het de moeite waard zijn om een verhuizing naar een nieuw kantoorpand te overwegen.

Hierbij kun je kiezen tussen een interne verhuizing naar een andere ruimte binnen hetzelfde pand, of een externe verhuizing. In beide gevallen dien je met tal van verschillende aspecten rekening te houden!

Zo wil je dat de verhuizing zo soepel mogelijk verloopt, om te voorkomen dat de bedrijfsactiviteiten een tijd stil komen te liggen. Daarbij wil je voorkomen dat belangrijke documenten of archieven verdwijnen, of meubels beschadigd raken.

[the_ad id=’28752′]

Algemene tips bij kantoorverhuizing

Er komt natuurlijk veel kijken bij verhuizingen, en kantoorverhuizingen zijn daar geen uitzondering bij.

Hier zijn een aantal tips om je te helpen bij de verhuizing:

  • Maak vooraf een checklist met wat er allemaal gedaan moet worden en hou je hier ook aan, zo kom je niet in de problemen. Dingen zoals op tijd de adreswijziging doorgeven is erg belangrijk.
  • Geen gigantisch budget? Denk dan misschien aan een interne verhuizing naar een grotere kantoorruimte in het zelfde gebouw.
  • Ga je voor een nieuwe kantoorindeling of hou je de oude inrichting? Bedenk dit vooraf, zo kan je rekening houden met extra kosten voor een nieuwe inrichting.
  • Groot bedrijf? Maak een goed stappenplan bij de verhuizing voor elke afdeling. Vraag ook regelmatig om updates. Communicatie is belangrijk!
  • Wie doet wat? Met een concrete planning loopt de verhuizing veel soepeler.
  • Controleer na afloop of alles goed is verlopen!

Hulp bij een zakelijke verhuizing inschakelen

Om de verhuizing naar een nieuwe kantoorruimte soepel te laten verlopen kan het raadzaam zijn om hier hulp voor in te schakelen.

Er zijn verschillende verhuisbedrijven die zakelijke verhuizingen aanbieden. Zij kunnen de meubels demonteren, inpakken en vervolgens opnieuw monteren in de nieuwe kantoorruimte. Op deze manier kun je jezelf bezig blijven houden met de belangrijkere zaken binnen je organisatie.

Kijk hier om een verhuisbedrijf te vinden, die je kan helpen bij zakelijke verhuizingen. Dit ontruimingsbedrijf biedt echter meer mogelijkheden dan het verhuizen van je inboedel alleen. Zo bieden zij ook verschillende handymandiensten aan.

Handymandiensten van een ontruimingsbedrijf

Een ontruimingsbedrijf kan je met verschillende handymandiensten op weg helpen. Zo zal je oude kantoorruimte bezemschoon aan een volgende huurder moeten worden overgedragen.

Dit betekent dat lampen van de muren gehaald moeten worden, dat de vloerbedekking schoongemaakt of verwijderd moet worden, enzovoorts.

Ook zullen er mogelijk oude meubels in de ruimte blijven staan, die afgevoerd moeten worden naar een vuilstort. Voor dergelijke klussen heb je zelf vaak geen tijd na een zakelijke verhuizing.

Door de hulp van een ontruimingsbedrijf in te schakelen, worden deze klussen voor je uitgevoerd en kan de ruimte tijdig aan de volgende huurder worden overdragen.

Dit artikel is geschreven door Danny Verhoeven, eigenaar Kantoorruimtevinden.nl. Ik onderneem al velen jaren op internet, maar help je ook graag met het vinden van een geschikte werkplek.

Volg mij op social media: LinkedIn, Twitter, Google+ en Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.